Ovogodišnji Međunarodni salon automobila u Ženevi odvija se u zanimljivom trenutku za automobilsku industriju koja bilježi rekordne profite, ali je i muče velike brige jer prolazi kroz veliku tranziciju s dizelskih na električne i autonomne automobile.
"Salon automobila u Ženevi trebao bi doista biti divan", rekao je ironično Ferdinand Dudenhöffer, direktor njemačkog Centra za automobilska istraživanja (CAR). "Proizvođači luksuznih automobila i dalje predstavljaju svoje nove modele, a prodaja u svijetu zabilježila je 2017. nove rekorde", nastavio je. "Ali iza glamura i sjaja skriva se puno briga", kaže Dudenhöffer.
Kirstetter
Proizvođači moraju uštedjeti da bi realizirali planove istraživanja.
Zabrinutost povećava nedavna prijetnja američkog predsjednika Donalda Trumpa da će uvesti carine na uvoz europskih automobila. Najveći razlog za zabrinutost izaziva, međutim, sve slabija prodaja dizelskih automobila, što je velik udarac europskim proizvođačima koji se već godinama klade upravo na dizelske motore u nastojanju da smanje emisije ugljičnog dioksida uz potporu javnih vlasti.
Eric Kirstetter iz konzultantske kuće Roland Berger rekao je za France Presse da neki proizvođači trenutačno "jako dobro" stoje, ali i da je "njihova budućnost jako komplicirana".
Oni moraju "smanjiti troškove tako da ostvare uštede koje će im omogućiti realizaciju njihovih planova istraživanja i razvoja", naglašava Kirstetter. Najveći svjetski proizvođači namjeravaju uložiti desetke milijardi eura kako bi ubrzali prelazak na električne automobile.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu