“Digitalne” banke su 50 posto profitabilnije od običnih

Autor: Tomislav Pili , 16. svibanj 2016. u 09:42
Za klijente koji koriste i digitalne usluge šest je puta vjerojatnije da dolaze iz kruga dobrostojećih, Fotolia

Budućnost bankarstva je u online uslugama, ističe izvješće BCG-a.

Prihoda banaka u svijetu lani su porasli za tri posto, a za to su ponajviše zaslužne banke koje se više oslanjaju na digitalne usluge, stoji u istraživanju Boston Consulting Groupa (BCG) pod nazivom “REBEX – Retail Banking Excellence Report”. Kako se navodi u tom godišnjem izvješću, lani su prihodi banaka globalno dosegli gotovo 1,6 bilijuna dolara.

Za globalni rast prihoda od tri posto najzaslužnije je azijsko tržište, koje je i dalje motor rasta globalne bankarske industrije, a rast je zabilježen i u Sjevernoj Americi, dok zapadna Europa i dalje zaostaje. Naime, iako američke i europske banke drže globalni udjel od 62 posto, u rastu prihoda sudjelovale su s tek trećinom. Rast prihoda u Europi popeo se na tri posto, a na američkom kontinentu na pet posto. No, u Aziji je ubrzao sa šest na osam posto.

 

62posto udjela

drže američke i europske banke

Uspoređivanjem podataka, konzultanti BCG-a otkrili su kako su najveći udjel u prošlogodišnjem rastu bankarske industrije imale one banke koje su najbolje iskoristile digitalizaciju poslovanja i koje su najviše povećale efikasnost svojeg poslovanja. Primjerice, ostvarile su čak 50 posto višu dobit prije oporezivanja po klijentu nego što je globalni medijan tog pokazatelja. “Top performeri nastavljaju povećavati vodstvo u odnosu na ostatak konkurencije. Banke koje žele nadoknaditi zaostatak moraju započeti digitalnu transformaciju”, izjavio je Ian Walsh, globalni lider za retail bankarstvo i partner BCG-a, koji je i koautor izvješća.

Digitalna transformacija banaka, stoji u izvješću, pogonjena je globalno novim navikama kupaca, koji su naučeni na napredak koji su postigli globalni lideri u maloprodaji poput Amazona, Netflixa ili Ubera. Kupci zato sada i od banaka zahtijevaju brzu i prikladnu uslugu, kroz jednostavna i intuitivna digitalna sučelja. “Selektivan i preoprezan pristup digitalizaciji je zastario, banke koje ga koriste zaostaju u vremenu i smanjuje im se tržišni udjel”, kaže Michael Grebe, stariji BCG partner, i globalni lider za temu BCG-ova Simplify IT programa, koautor izviješća.

Uvid u digitalno ponašanje i očekivanja rezultat je istraživanja u devet zemalja. U Kini, primjerice, anketom je utvrđeno kako je šest puta vjerojatnije da su kupci koji koriste i digitalne i “obične” usluge koje u bankama pružaju službenici pripadaju krugu dobrostojećih, ali i da su zahtjevniji kao klijenti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close