Crna Gora ozbiljno je krenula u konkurentsku borbu s hrvatskim nautičkim turizmom.
Tivatska Porto Montenegro, marina koja svojim karakteristikama i veličinom inozemnog ulaganja ne prestaje puniti novinske stupce, najavila je gradnju novih 240 vezova i ponudila cijenu godišnjeg veza od 240.260 eura za vez jahte veće od 150 metara. Brodove takvih dimenzija na Jadranu ne može primiti niti jedna druga marina. Trogodišnji zakup veza za jahtu od 10 metara stajat će 15.230 eura koliko se otprilike u pojedinim hrvatskim marinama kreće cijena za godišnji vez. Mnogi nautičari svjedoče da u Hrvatskoj posljednjih nekoliko godina cijene vezova značajno rastu. Crna Gora usto nudi niži PDV na zakup veza i čarter usluga, a gorivo za jahte oslobođeno je svih davanja, čime su značajno u prednosti u odnosu na hrvatske marine.
56marina
nautičarima nudi Hrvatska na Jadranu
I da žele učiniti sličan korak i tako konkurirati crnogorskoj marini, hrvatske marine to ne mogu napraviti jer su Hrvatskoj ruke vezane zajedničkim pravilima Europske unije koja zabranjuje oslobađanje davanja na gorivo u unutarnjim vodama. O tome svjedoči primjer Francuske koja je htjela osloboditi plaćanja goriva za jahte u svojim unutarnjim vodama te smanjiti PDV na komercijalna plovila unutar teritorijalnog mora, ali je Europska komisija zaključila da je to dopušteno samo brodovima koji plove u međunarodnim vodama. Osim toga, slažu se pojedini stručnjaci koji su radili na više strategija hrvatskog nautičkog turizma, Hrvatskoj nisu potrebne za javnost zatvorene marine kao što je Porto Montenegro te joj se turistička strategija ne bi trebala temeljiti niti na zatvorenim hotelskim resortima, pri čemu se pozivaju na celebrity kulturu pa naglašavaju da jedan milijarder poput Billa Gatesa ne dolazi u Hrvatsku ljetovati u resortu nego ploviti i razgledavati Hrvatsku.
Problem je što je hrvatska propustila nekoliko šansi da pozicionira svoj nautički turizam sa ukupno 56 marina te će sada najveće jahte iz Porto Montenegra kretati prema grčkim ili hrvatskim otocima. Iako vez velikih jahti ne donosi značajni novac, ne treba zanemariti prestiž koji donose na svjetskoj turističkoj karti, a njega Crna Gora sve više učvršćuje. Da se ne govori da na tri veza dolazi jedno radno mjesto, što ne treba nikako zanemariti.
Megajahte
Uz vez i remont
Hrvatska bi u sklopu svojeg nautičkog turizma mogla primati megajahte nudeći im vez, ali pri tome mora ponuditi i njihov remont, za što kapaciteta ima nekoliko manjih brodogradilišta na obali. Problem je samo u tome je li strategijom predviđeno takvo rješenje kojim bi se moglo konkurirati susjednim zemljama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.jadni, pa propast će, luksuz daju za džabe? pa nek dođu u hrvatsku naučiti kako se obogatiti prodajući g**** po cijeni kavijara.
Uključite se u raspravu