Jedini u regiji nisu izgradili niti kilometra autoceste

Autor: Darko Bičak , 29. listopad 2013. u 22:01
PD

Hrvatska je gotovo zaokružila svoju mrežu autocesta, a Srbija, Kosovo te Bosna i Hercegovina su na putu da to naprave.

Srbija je započela s izgradnjom svojeg dijela autoceste Beograd – Bar koja će u konačnici biti dugačka 423 kilometara. U Srbiji se planira izgradnja 150 kilometara autoceste na ovoj dionici, a dodatnih 100-tinjak do crnogorske granice će se izgraditi kada bude izgledno da će i Crna Gora povezati autocestom Bar sa srpskom granicom.  

Ibarska magistrala

Kako pišu srpski mediji, dionica ove autoceste se finacira kreditima azerbajdžanske vlade te kineske Exim banke. Za sada je u završnoj fazi izgradnja 12,5 kilometara dionice Ub – Lajkovac koja će biti kompletirana do kraja godine. Jednako, azerbajdžanska građevinska operativa, predvođena tvrtkom AzVirt, radi na 40-kilometarskoj dionici Ljig – Preljane koja bi trebala biti puštena u promet do jeseni 2016. godine. Za 2016. je i planirano povezivanje Beograda i Požege. Radi se o vrlo važnoj prometnici za Srbiju koja bi bila alternativa preopterećenoj i zbog čestih tragičnih prometnih nesrća ozlogašenoj Ibarskoj magistrali. Zahvaljujući novcu iz Azerbajdžana i Kine u Srbiji se radi na gotovo svim dionicama – na nekima je već građevinska operativa, a druge su u fazi raspisivanja natječaja. S obzirom na to izigledno je za očekivati da će se, s više ili manje poteškoća, srpska dionica autoceste izgraditi u narednih pet godina. Na drugoj strani je Crna Gora koja je, kako piše podgorički dnevnik Vijesti, jedina zemlja u jugoistočnoj Europi, a možda i puno šire, koja nema izgrađen niti jedan kilometar autoceste. No, što je još gore, nije realno za očekivati da će se situacija ubrzo promijeniti.

Hrvatska lider

Naime, apsolutni lider u regiji po pitanju autocesta je Hrvatska s 1060 kilometara izgrađenih cesta i još 450 u fazi gradnje ili u pripremi. Slovenija ima oko 600 kilometara uz još 100-injak u planu. Visoko je i Srbija s 540 kilometara izgrađenih prometnica i 180 u gradnji. Bosna i Hercegovina raspolaže s 80 kilometara autoceste, a trebala bi izgraditi još 80. Za očekivati je da će to biti realizirano do 2020. godine kada bi u promet trebao biti pušten Koridor Vc. Čak i Kosovo ima 80 kilometara autocesta, a Makedonija 10, uz planiranih još 30, na koridoru Beograd – Solun.

Posao stoljeća

Bar – Boljare na čekanju

U Crnoj Gori su na autocesti Bar – Beograd počeli raditi još sredinom 2000-ih. Naime, radi se o kontradiktornom projektu Bar – Boljare koja još od 2008. budi maštu i hrvatskih građevinara. Nakon što je konzorcij predvođen Konstruktorom pobijedio na natječaju vrijednom 2,77-3,92 milijarde eura, sve je stalo zbog nedostatka novca. CG je nastavila pregovore s grčko-izraelskim i kineskim investitorima, ali gradnja još nije počela.

Komentari (5)
Pogledajte sve

fantastične mi je uporno širenje dezinformacija… samo 10 km autocesta u mk? je li ikad netko ovih novinara bio tamo??? možemo polemizirati o kvaliteti, ali definicija autoceste se zna – ili bi je barem trebao znati onaj tko piše tekstove…

Zeznula ih Hrvatska. Nije došla autocestom do Dubrovnika.

Mi ćemo im prodati model gradnje. Čačića, Kalmetu, Radića i Sanadera čemo im posuditi kao glavnog stratege, pa to su njihovi resori… ..Nek ulože 10Milijardi eura a onda nek to prodaju za 2,9Milijardi eura…

Potpuno točno. Ne treba im. Ali nije isključeno da se netko neće sjetiti kako je to odličan način za vađenje love. Po uzoru na RH.

New Report

Close