Coca-Cola bacila rukavicu Nestléu na tržištu kave

Autor: Tomislav Pili , 03. rujan 2018. u 08:01
Costa je vodeći brend kave u Velikoj Britaniji, a zamjetno raste i u Kini/REUTERS

Nakon što su Švicarci kupili prava za prodaju Starbucksovih proizvoda, proizvodnja kave u fokusu je prehrambene industrije.

Proizvodnja kave se potvrđuje kao najaktivnija branša za spajanja i preuzimanja unutar prehrambene industrije posljednjih godinu-dvije. Nakon što je švicarski Nestlé nedavno najavio da je za 7,15 milijardi dolara kupio prava na prodaju Starbucksove kave, za preuzimanje drugog najvećeg lanca kafića na svijetu odlučila se i Coca-Cola. 

Više od očekivanja
Div gaziranih bezalkoholnih pića u petak je objavio da je postignut konačan dogovor o preuzimanju Coste, tvrtke osnovane 1971. godine u Londonu koja se razvila u jedog od vodećih svjetskih brendova kave. Coca-Cola će Costu preuzeti od tvrtke Whitbread u transakciji vrijednoj 5,1 milijardi dolara. Time će američka kompanija ojačati poziciju na tržištu kave u dijelovima Europe, Azije i Pacifika, Bliskog Istoka i Afrike sa snažnom perspektivom za daljnje širenje.

Osim brenda Costa, Coca-Cola ovom akvizicijom dobiva i 4000 lokacija u maloprodaji s visoko osposobljenim baristima, diviziju s aparatima za kavu, raznim formatima kave za kućanstvo te najmoderniju pržionicu kave, navodi se u priopćenju. Po objavi vijesti cijena dionica Whitbreada – najvećeg britanskog operatera hotela, restorana i kafića – snažno je skočila pri čemu su brokeri kazali kako je otkupna cijena za 911 milijuna dolara veća od očekivane.

 

4 tisuće

lokacija u maloprodaji u preko 30 država ima Costa

Oko podneva u petak cijena je iznosila 4,67 funti što je 16,3 posto više nego dan ranije. Interes ulagača ne treba čuditi s obzirom na najavu kompanije da će "značajan dio" novca od prodaje Coste biti vraćen dioničarima. Ostatak novca bit će iskorišten za otplatu dugova, uplatu u mirovinski fond te financiranje širenja u lancu hotela Premier Inn.  Whitbread je 1995. kupio Costu za 19 milijuna funti kada su imali samo 39 prodavaonica.

Sad su prisutni u gotovo svim britanskim važnijim ulicama, s 2422 prodajna mjesta diljem zemlje te 1399 u više od 30 međunarodnih tržišta, koja djeluju kao franšize, suradničke tvrtke i veleprodajni centri. Nedavno su se proširili i na Kinu nakon što se rast u Velikoj Britaniji usporio zbog prezasićenog tržišta lancima, kao što su Starbucks i Caffe Nero, te tisućama neovisnih trgovina kavom. Costa je vodeći brend kave u Velikoj Britaniji te zamjetan rast, između ostalog,  bilježi i u Kini. 

Odmak od gaziranih pića
Ova akvizicija Coca-Coli donosi i širenje znanja u poslovanju s kavom, od lanca nabave, kontrole podrijetla do prodaje i distribucije. Podsjetimo, iako je najpoznatiji po gaziranim pićima, američka kompanija u svom portfelju već posjeduje brendove kave Georgia i Gold Peak.

Stjecanje najvećeg svjetskog lanca kave, nakon Starbucksa, pomaže Coca-Coli da napravi odmak od gaziranih pića i proširi svoje interese prema rastućem broju zdravstveno osviještenih potrošača, nakon što je niz država počeo s uvođenjem poreza na šećer. "Topli napitci su jedan od nekoliko segmenata cjelokupnog sektora pića u kojima Coca-Cola nema globalni brand. Costa nam omogućuje pristup ovom tržištu s jakom platformom kave", izjavio je izvršni direktor Coca-Cole James Quincey.

Komentirajte prvi

New Report

Close