Cjeloživotni ciklus proizvoda promijenio logistiku

Autor: Poslovni dnevnik , 21. srpanj 2014. u 21:59
Povratna logistika se bavi protokom proizvoda od potrošača do tvornice

To sve je važniji zadatak proizvođača i trgovca.

Životni ciklus proizvoda nekada je završavao kad je kupac kupio proizvod i izašao iz trgovine.

Povratna logistika tada je predstavljala trošak, a se malo znalo o tome što napraviti s vraćenim dijelovima ili proizvodom. Zbog ekološke osviještenosti i sve skupljih materijala koji se ugrađuju u elektroničke uređaje poput pametnih telefona, tableta i televizora, briga za cjeloživotni ciklus proizvoda je sve važnija, pa tvrtke razvijaju procese povezane s povratkom i zbrinjavanjem vraćene robe.

Povratna logistika se bavi protokom proizvoda od potrošača do tvornice, a odnosi se na sve procese koji su povezani s vraćanjem proizvoda ili nekih dijelova od kupca. E-otpad je najbrže rastući oblik komunalnog otpada. Svake godine američki potrošači raspolažu s procijenjenih 400 milijuna elektroničkih uređaja. Od 2,4 milijuna tona e-otpada u 2010. godini samo 27% je reciklirano, a preostalih 73% ostalo je na odlagalištima i spalionicama. Danas 83% e-otpada imaju proizvođači koji su odgovorni za skupljanje, prijevoz i recikliranje proizvoda.

Komentirajte prvi

New Report

Close