Čak 400 tvrtki u Italiji uskoro debitira na burzi

Autor: Tomislav Pili , 09. srpanj 2015. u 22:00
Sektor hrane i pića drugi po veličini proizvođački sektor talijanskog gospodarstva/FOTOLIA

Od 54.000 kompanija, svega četiri posto izlistano je na burzi, ali ih je potreba za rastom nagnala da razmisle o inicijalnoj ponudi dionica.

Talijanska prehrambena industrija sve više shvaća da zadržavanje vlasništva unutar obitelji i nije najbolji način kako biti konkurentan. Prekojadranski susjed broji više od 54.000 kompanija iz sektora proizvodnje hrane i pića koje godišnje prodaju robe za 134 milijarde eura. Prehrambena industrija drugi je najveći proizvođački sektor unutar talijanskog gospodarstva, ali glavnina kompanija nedostupna je ulagačima.

 

134mlrd.

eura godišnje uprihodi prehrambena industrija Italije

Barilla i Ferrero nisu na burzi
Pomalo paradoksalno, svega četiri posto talijanskih prehrambenih kompanija izlistano je na burzi. Štoviše, dionice nekih od javnosti najpoznatijih kompanija, poput Ferrera, proizvođača Nutelle ili sinonima za talijansku tjesteninu, tvrtke Barilla, ne mogu se kupiti na burzi. Prehrambene kompanije većinom su u obiteljskom vlasništvu, posvećene organskom rastu, a na širenje poslovanja kroz akvizicije do sada nisu previše pomišljale. Međutim, sve više dolazi do promjene takvog stava, kažu za Bloomberg talijanski financijaši.

Prema procjenama milanske konzultantske tvrtke CDR Communication, u sljedećih nekoliko godina 400 prehrambenih kompanija moglo bi izaći na burzu. Led je probio Massimo Zanetti, peti najveći svjetski proizvođač kave koji je početkom lipnja izlistao na burzi 32 posto udjela i prikupio 127,6 milijuna eura. Inače, Massimo Zanetti je najpoznatiji po svom brendu kave Segafredo. Tu je kompaniju u pohodu na burzu slijedila vinarija Masi Agricola. Za prvog čovjeka Milanske burze Raffaelea Jerusalmija to je "jasan i snažan preokret trenda". "Kompanije su počele istraživati potencijal tržišta kapitala", izjavio je na milanskoj konferenciji Jerusalmi. Talijanska prehrambena industrija vrlo je zanimljiva investitorima jer je profitabilna i nisko zadužena.

 

32posto

udjela izlistao je Massimo Zanetti, peti svjetski proizvođač kave

"Golem je interes za prehrambeni biznis, kako od domaćih ulagača, tako i inozemnih, uključujući britanske, švicarske i francuske investitore te iz država Beneluksa", tvrdi Federico Cellina, voditelj marketinga talijanske investicijske tvrtke DeA Capital. Tvrtka je osnovala specijaliziran fond IDeA Taste of Italy i namjerava od ulagača prikupiti 200 milijuna eura koji bi se uložili u prehrambenu industriju.  Za sada su najjasnije izrazile namjeru izlistavanja dvije tvrtke – Eataly, trgovački lanac hrane i vina koji posluje u Italiji i SAD-u te prerađivač rajčice Mutti.  

Maleno više nije lijepo
"Ideja da je 'maleno lijepo' nekako je ukorijenjena u talijanskoj kulturi i mentalitetu", pojašnjava izvršni direktor Muttija, Francesco Mutti. "Talijanski sektor hrane mora shvatiti da etiketa 'Proizvedeno u Italiji' nije dovoljna da bi se ostalo konkurentno. Proces konsolidacije je potreban kako bi se financiralo istraživanje i razvoj i održala profitabilnost", mišljenja je Mutti. Novac privatnih ulagača prikupio je i proizvođač sira Nuova Castelli, a sljedeći je korak inicijalna javna ponuda dionica. Novac od ulagača iskorišten je za kupnju tvrtke u Poljskoj, kaže izvršni direktor Luigi Fici. Prema mišljenju Fabija Cappellettija, odvjetnika u milanskoj tvrtki hi.lex, nisu samo velike tvrtke privlačne ulagačima. "Čak i manje kompanije imaju veliki međunarodni potencijal rasta ako imaju izvozne proizvode, snažan menadžment te znanje", ističe Cappelletti.

Komentirajte prvi

New Report

Close