C&A upozorava na otežanu isporuku biološkog pamuka

Autor: Božica Babić , 09. travanj 2014. u 16:07
Thinkstock

Globalna proizvodnja biološkog pamuka sve je manja, unatoč sve većoj potražnji na međunarodnom tržištu.

Globalna proizvodnja biološkog pamuka sve je manja, unatoč sve većoj potražnji na međunarodnom tržištu. U ukupnoj svjetskoj proizvodnji pamuka onog s oznakom 'biološki' tek je jedan posto, upozoravaju iz kompanije C&A Europa koja se već deset godina zalaže za veću potporu uzgoju biološkog pamuka. Iz C&A apeliraju da se to dramatično urušavanje proizvodnje mora zaustaviti jer, su sve izraženije ne samo ekološke nego i socijalne i ekonomske posljedice.

Thorsten Rolfes, direktor europskog sektora za odnose korporacije s javnošću, objašnjava: „Nalazimo se na kritičnoj točki na kojoj potražnja za biološkim pamukom nadilazi ponudu. Prateća neizvjesnost raspoloživosti ugrožava dugoročna ulaganja u biološki pamuk.“

Kako bi ukazala na posljedice, kompanija C&A objavila je brošuru – Let’s take Bio Cotton to everyone every day – u kojoj informira o prednostima i trenutnim izazovima uzgoja biološkog pamuka, te ukazuje na prilike za sve sudionike u cijelom globalnom distribucijskom lancu. C&A posebnu odgovornost vidi kod trgovačkih kompanija koje se bave tekstilom.

„Brendirane kompanije igraju ključnu ulogu u razvoju biološkog pamuka kao održive sirovine. Iako su neki brendovi postali aktivni po tom pitanju, kriza u opskrbi ukazuje na to da se još puno toga mora napraviti. Suradnja pritom predstavlja središnji pojam – suradnja između stručnjaka, zajednice i vlasti na terenu znatno doprinosi ostvarivanju ukupnog potencijala biološkog pamuka. Kompanije svojim djelovanjem mogu senzibilizirati svoje kupce na temu biološkog pamuka, i to ne samo u proizvodnim zemljama, nego i na prodajnim tržištima. Prema našem iskustvu zaista je moguće stvoriti svijest, zadovoljiti potražnju i, istovremeno, ostvariti dobit,“ ističe Rolfes.

Kompanija C&A trenutno je najveći kupac biološkog pamuka i u poslovnoj 2013.  prodala je više od 100 milijuna proizvoda od biološkog pamuka i time je dosegnula da udjel asortimana od biološkog pamuka u ukupnoj pamučnoj kolekciji iznosi 38 posto. Obrađeni biološki pamuk, koji je kultiviran bez upotrebe pesticida i umjetnog gnojiva, u 75 posto slučajeva dolazi iz  projekatakoje podržava C&A Foundation te donosi zaradu za oko 60.000 zemljoradnika u Indiji. U žarištu socijalnih i ekoloških programa nalaze se općine u područjima uzgoja kako bi se poboljšali životni uvjeti proizvođača 
pamuka koji tamo rade. Tako se, između ostalog, realiziraju projekti za kapljično navodnjavanje i dostavu biološkog sjemena, te edukacija zemljoradnika i ostalih partnera u distribucijskom lancu za biološki pamuk. 

Pod znakom biološkog pamuka je i nezavisna kompanija CottonConnect, koju je C&A osnovao u partnerstvu s Textile Exchange i Shell Foundation. Cilj CottonConnecta je održivo oblikovanje distribucijskih lanaca za biološki pamuk u cijelom svijetu i to u suradnji s 22 maloprodajne kompanije za trgovinu tekstilom i modnim brendovima. Ključni detalj ovog projekta je obveza da se cjelokupna ostvarena dobit mora reinvestirati.

Dugoročni njihov cilj je, kažu u C&A, da do 2020. sveukupnu pamučnu kolekciju izrađuju od pamuka iz održivog uzgoja. Zaklada C&A Foundation istodobno pomaže cijelom nizu inicijativa koje podržavaju razvoj biološkog uzgoja, ali i poboljšanje uvjeta života zemljoradnika. U suradnji s kompanijom CottonConnect zaklada je nedavno organizirala prvi okrugli stol Organic Cotton Roundtable u Indiji pod nazivom Call to Action, gdje su predstavnici svih zainteresiranih strana raspravljali o mogzućnosti povećanja proizvodnje biološkog pamuka..

Komentirajte prvi

New Report

Close