Burza očekuje rekord Sonyjeve dionice dolaskom PlayStationa 5

Autor: Tomislav Pili , 06. kolovoz 2020. u 22:00
Foto: Katie Collins/Press Association/PIXSELL

Segment videoigara ove će godine porasti 26 posto na 2,5 bilijuna jena, a očekuje se i 0,6-postotni rast operativne dobiti, pa je dionica trenutno na najvišoj razini u 19 godina.

Dionica Sonyja trenutno proživljava pravu renesansu, no analitičari smatraju da bi lansiranje nove igraće konzole PlayStation 5 japanskoj korporaciji moglo donijeti i rekordnu tržišnu vrijednost.

Nakon što je početkom tjedna Sony ugodno iznenadio analitičare objavivši skok dobiti u drugom tromjesečju za 53 posto na 233 milijarde jena (2,2 milijarde dolara), dionica kompanije trenutno je na najvišoj vrijednosti u posljednjih 19 godina. Posljedica je to davanja veće uloge poslovanju u segmentu videoigara posljednjih nekoliko godina u ukupnoj strukturi prihoda kompanije. Odluka se za sada pokazuje vrlo ispravnom – segment videoigara praktički je jedina svijetla točka u Sonyjevom poslovanju.

Jedina svijetla točka

Poslovanje s filmovima pod pritiskom je smanjenog kapaciteta kino-dvorana zbog epidemioloških mjera, a kasni i završetak nekoliko projekata. Potražnja za potrošačkom elektronikom – digitalnim kamerama, televizorima i ostalim uređajima – također je u padu.

No, videoigre su bilježile veliki rast uslijed mjera suzbijanja pandemije koja je prisilila većinu svjetskog stanovništva da ostane u domovima. Tijekom drugog tromjesečja Sony je prodao 91 milijun igara, što je 82 posto više na godišnjoj razini. Od prodanih igara, njih 74 posto je preuzeto putem interneta i usluge PlayStation Plus.

Ta usluga sada ima 45 milijuna pretplatnika – u istom lanjskom razdoblju brojala je 36,2 milijuna korisnika – a Sony planira veliko unapređenje sustava kada krajem godine u prodaju krene PlayStation 5. Kako piše CNBC, analitičari u anketi Refinitiva u prosjeku procjenjuju da će Sonyjeva dionica u idućih 12 mjeseci dosegnuti cijenu od 9539 jena, odnosno 90,4 dolara. To je 9,5 posto više od jučerašnje početne cijene na Tokijskoj burzi. Međutim, dio analitičara cijenu za godinu dana vidi i na 10.400 jena što je 19,5 posto više od sadašnje vrijednosti. Trenutno najviša cijena Sonyjeve dionice u posljednjih gotovo dva desetljeća iskaz je povjerenja investitora u višegodišnji plan restrukturiranja koji je pokrenuo prijašnji izvršni direktor Kazuo Hirai.

On je kormilo kompanije preuzeo 2012. godine, a 2018. zamijenio ga je Kenichiro Yoshida koji je nastavio Hiraijevim putem oporavka kompanije. Pod vodstvom ova dva čelnika, Sony je stavio veliki naglasak na poslovanje s videoigrama. To je vidljivo u ovogodišnjim financijskim rezultatima. U prvom fiskalnom tromjesečju koje je upravo završilo taj je segment sudjelovao s 54 posto u ukupnoj operativnoj dobiti. Inače, operativna dobit od 228,4 milijarde jena bila je tek 1,1 posto niža nego lani, što je daleko bolji rezultat od očekivanja. Prema procjenama kompanije, prihodi segmenta videoigara u ovoj će godine porasti za 26 posto na 2,5 bilijuna jena, a očekuje se i umjereni, 0,6-postotni rast operativne dobiti na 240 milijardi jena. Za ilustraciju, profitabilnost cijele grupe trebala bi pasti.

Interes već na vrhuncu

Pokretač Sonyjevih prihoda ove će godine biti PlayStation 5, ocjenjuje za CNBC Serkan Toto, izvršni direktor tokijske konzultantske tvrtke za gaming industriju Kantan Games. „To je početak nove generacije konzola, prijašnji PlayStation je lansiran prije sedam godina, a interes za PS5 već je na vrhuncu“, ističe Toto. Prema Sonyjevim najavama, PlayStation 5 u trgovinama će se naći uoči božićnih blagdana, baš u vrijeme kada Microsoft planira na tržište izbaciti svoju novu konzolu Xbox Series X. Serkan Toto predviđa da će Sony prodati između 15 i 20 milijuna konzola PlayStation 5 u prvoj tržišnoj godini. Što se tiče rezultata za ovu fiskalnu godinu, analitičari procjenjuju da bi prodaja mogla dosegnuti između 6 i 7 milijuna komada. Amit Garg, analitičar japanskog dioničkog tržišta u tvrtki CLSA smatra da bi Sony vrlo lako mogao nadmašiti vlastite procjene financijskih rezultata za ovu godinu u segmentu videoigara.

Za razliku od videoigara, ostalim segmentima Sonyjeva poslovanja baš i ne cvjetaju ruže, a najviše zabrinutosti ipak izaziva poslovanje sa senzorima. Neki od kupaca Sonyjevih senzora su Apple i Huawei koji ih ugrađuju u kamere na pametnim telefonima.

No, dobit tog segmenta u drugom je tromjesečju doslovno prepolovljena, na 25,4 milijarde jena. Kompanija predviđa da će u ovoj fiskalnoj godini dobit tog segmenta potonuti za 44 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close