Budući slovenski ministar za infrastrukturu Peter Gašperšič izjavio je u utorak da bi zbog nedostatka financijskih sredstava nova vlada Mire Cerara veći prioritet trebala dati dogradnji autocesta oko Ljubljane nego dovršetku tzv. Pyhrnske autoceste iz Austrije preko Slovenije do graničnog prijelaza Macelj.
O novoj Cerarovoj vladi parlament će glasovati u četvrtak na plenarnoj sjednici.
"Istina je da gužve i zastoji na tom pravcu u ljetnoj sezoni bacaju slabo svjetlo na Sloveniju, ali je pitanje ima li stvarno smisla prioritetno investirati u taj projekt samo zbog opterećenja prometa u nekoliko ljetnih vikenda, te zbog njemačkih turista koji putuju u Hrvatsku", rekao je Gašperšič tijekom predstavljanja pred parlamentarnim odborom za infrastrukturu i prostor.
"Više bi smisla imalo ulagati u neke druge dijelove autocesta, na primjer u zapadnu ljubljansku obilaznicu i u vezu Ljubljane autocestom do Brezovice", kazao je Gašperšič koji je ministarski kandidat Stranke Mire Cerara (SMC).
Po njegovim bi riječima prometne gužve na spomenutom dijelu cestovne veze prema Hrvatskoj preko graničnog prijalaza Macelj ostale i nakon što autocesta bude u cijelosti dovršena jer se u ljetnim mjesecima tim pravcem vozi velik broj turista prema Hrvatskoj.
"Zastoji na tom pravcu trajat će u sezoni sve dok Hrvatska ne postane članica Schengenskog prostora", ocijenio je Gašperšič.
Slovenija je nedavno nakon dugih godina odgađanja izdala građevinsku dozvolu za prvu etapu od 13 kilometara na trasi Draženci-granični prijelaz Gruškovje/Macelj. Slovenska tvrtka DARS koja upravlja autocestama procjenjuje da bi gradnja potrajala oko četiri godine i bila završena do turističke sezone 2018.
Riječ je o zadnjim kilometrima tzv. štajerske autoceste kroz Sloveniju. DARS navodi da je financijska konstrukcija za taj projekt zatvorena i realna te da će biti potrebno 250 milijuna eura.
Ministarski kandidat Peter Gašperšič upozorio je međutim članove parlamentarnog odbora za infrastrukturu na kronični nedostatak proračunskih sredstava za autoceste i njihovo održavanje, zbog čega će biti potrebno povećati povlačenje raspoloživih sredstava iz europoskih fondova, a otvorenom ostaje i opcija davanja autocesta u koncesiju.
Iz istog razloga odgodit će se i projekt gradnje drugog kolosijeka željezničke pruge koja zaleđe povezuje s lukom Koper.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu