Srbija će uskoro početi graditi i brzu prugu između Beograda i Niša, koja će biti dio važnog željezničkog koridora od Atene do Budimpešte, izjavio je Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije, na sastanku s grčkim poduzetnicima.
Predsjednik Srbije razgovarao je i s Prokopisom Pavlopoulosom, grčkim predsjednikom, o boljem prometnom povezivanju dvije zemlje u sklopu kineske inicijative Pojas i put. Vučić je ocijenio da Grčka ima odličnu prugu od Atene do Soluna, ali da je ostalo da se poboljša dio od Soluna do Sjeverne Makedonije.
Ubrzanje izvoza u Europu
"Pruga kroz Sjevernu Makedoniju je jednotračna, što bi moralo promijeniti. Moramo sve promijeniti i sve izgraditi i spremni smo ući u taj aranžman u sklopu inicijative Pojas i put. S našim grčkim prijateljima o tome smo razgovarali, jer mislimo da bi oni time dobili mnogo veći broj turista", rekao je Vučić. Izgradnja brze pruge, kako je naveo, od Beograda do Niša, kojom vlakovi idu 200 kilometara na sat, zatim od Niša do granice sa Sjevernom Makedonijom gdje voze 120 do 160 kilometara na sat, značila bi da se brže stiže na Halkidiku i do Soluna.
"Da ne govorim koliko je to značajno za teretni promet i koliko toga bi se moglo izvoziti iz Luke Pirej do Beograda, Budimpešte i Beča, odnosno do cijele središnje Europe", istaknuo je Vučić. Predsjednik Srbije je otkrio da je prije nekoliko dana o tome telefonski razgovarao i sa Zoranom Zaevom, premijerom Sjeverne Makedonije, i da je i ta zemlja spremna ući u tu inicijativu. Nije to prvi put da se u Srbiji spominju makedonske pruge. U srpnju ove godine Zorana Mihajlović, potpredsjednica srpske vlade i ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture, rekla je da su se izaslanstva Srbije, Kine i Mađarske na sastanku trilateralne radne skupine za izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta dogovorile da pozovu Sjevernu Makedoniju i Grčku da se pridruže tom projektu.
4 mlrd.
eura stajat će ukupno izgradnja pruge Beograd-Budimpešta
"Razgovarali smo o tome da nije dovoljno samo da postoji brza pruga od Beograda do Budimpešte, nego da ovaj važan koridor produžimo i pozovemo Sjevernu Makedoniju i Grčku da se priključe, kako bi dobili pravi i potpuno moderniziran željeznički koridor koji uključuje Budimpeštu, Beograd, Skoplje i Luku Pirej", rekla je Mihajlović, koja je bila domaćin Osmog sastanka Trilateralne radne skupine Srbije, Mađarske i Kine za projekt rekonstrukcije i modernizacije pruge Beograd-Budimpešta. Ta pruga već se obnavlja za veće brzine. Prema riječima Zorane Mihajlović iz listopada ove godine, brza pruga između Beograda i Novog Sada bit će završena najkasnije do jeseni 2021. godine, kada će putovanje između dva grada novim vlakovima trajati pola sata.
Završetak do 2023. godine
Izgradnja pruge Beograd-Budimpešta najveći i najvredniji željeznički projekt u jugoistočnoj Europi ukupne vrijednosti od oko 4 mlrd. eura, od čega oko 2 mlrd. eura na području Srbije. Radovi na dionici od Stare Pazove do Novog Sada odvijaju u ugovorenim rokovima, a za dionicu od Novog Sada do Subotice potpisani su ugovori te se početak radova može očekivati u veljači ili ožujku 2020. godine. Očekuje se da će za tu dionicu trebati najmanje tri godine, a cijela pruga do granice s Mađarskom trebala bi biti završena 2022. ili 2023. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu