U Bruxellesu su izračunali: Broj električnih punionica trebalo bi povećati za 2567 posto

Autor: Tomislav Pili , 30. lipanj 2021. u 14:07
Foto: Reuters

Europska komisija u srpnju bi mogla zatražiti od proizvođača automobila da emisije ugljičnog dioksida do 2030. godine smanje i do 50 posto, umjesto sadašnjih 37,5 posto.

Novo veliko snižavanje dopuštenih emisija ispušnih plinova koje priprema Europska komisija kako bi dodatno potaknula prodaju električnih automobila suočava se s činjenicom da se dvije trećine svih punionica na starom kontinentu nalazi u samo tri države. Kako prenosi Financial Times, izvješće Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) pokazuje da se u Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj nalazi 70 posto svih punionica u Europi.

Gradnja ‘u dvije brzine’

Naime, u Nizozemskoj se nalazi 66.665 punionica odnosno 30 posto ukupne europske mreže. Francuska i Njemačka broje po 45.000 mjesta za punjenje auta na struju. S druge strane, Rumunjska ima samo 493 punionica, a Litva njih 174. ACEA je upozorila kako se gradnja infrastrukture “u dvije brzine” odvija usporedo s podjelom između bogatijih država iz zapadne Europe i država s nižim BDP-om u istočnoj, srednjoj i južnoj Europi. ACEA-ine podatke o broju punionica valja promatrati u kontekstu novih pravila o smanjenju emisija ispušnih plinova koje Europska komisija namjerava objaviti u srpnju. Naime, automobilska branša očekuje kako će se sadašnja, ionako stroga pravila, dodatno zaoštriti.

Sadašnja pravila stupila su na snagu prošle godine, a proizvođači pout Volkswagena ili francusko-talijanskog Stellantisa uložili su milijarde eura kako bi se uskladili s njima. Sadašnja regulativa zahtijeva od proizvođača automobila smanjenje emisija ugljičnog dioksida za 37,5 posto do 2030. godine. Ukoliko u tome ne uspiju, čekaju ih velike novčane kazne. Očekuje se da će nova regulativa povećati taj zahtjeva i do 50 posto, što bi trebalo dramatično povećati prodaju električnih automobila u Europi. Smanjenje od 50 posto podržavaju ekološke udruge, a ako bi se europski standard postavio na tu razinu, u Bruxellesu su izračunali da bi bilo potrebno 6 milijuna punionica. Danas ih je tek 225.000, pa bi njihov broj trebalo povećati za 2567 posto.

Planovi izgradnje

ACEA stoga želi da bilo kakva promjena sadašnjih pravila o emisijama uzme u obzir i planove izgradnje novih punionica u pojedinim državama. Generalni direktor te organizacije Eric-Mark Huitema istaknuo je kako svatko tko želi kupiti automobil pokretan električnim motorom ili gorivim ćelijama ovisi o pristupu pouzdanoj infrastrukturi za punjenje, kako kod kuće, tako i na radnom mjestu i tijekom putovanja.

“Došlo je vrijeme da vlade širom Europe ubrzaju u utrci za zeleniju mobilnost”, kazao je Huitema.

Prema ACEA-inim podacima, električni i plug-in hibridni automobili činili su prošle godine 10 posto u ukupnoj europskoj prodaji automobila. Njemačka je sa 194.000 automobila s baterijom bila najveće tržište u Europi, dok je u Francuskoj prodano 111.000 takvih vozila. Nizozemci su kupili 73.000 električnih automobila. Iako Ujedinjeno Kraljevstvo više nije članica Europske unije, pa stoga ACEA ne uključuje podatke o prodaji u toj državi u svoje statitsike, jedno je od značajnijih europskih tržišta za vozila s nultom emisijom. Naime, lani je u Velikoj Britaniji prodano 108.000 takvih automobila.

Komentirajte prvi

New Report

Close