Bruxelles predlaže do 50 posto carine na kineske električne automobile

Autor: Poslovni dnevnik , 12. lipanj 2024. u 22:00
Za razliku od Francuske i Španjolske, Njemačka se protivi dodatnim carinama strahujući od odmazde Pekinga/Reuters

Dodatna carina od 20 posto na kineska e-vozila smanjila bi uvoz za četvrtinu.

Odluka u Bruxellesu je pala: Europska unija uvodi carine od gotovo 50 posto na kineska električna vozila zanemarujući upozorenja Njemačke da taj potez riskira početak skupog trgovinskog rata s Pekingom.

Europska komisija obavijestila je u srijedu proizvođače automobila da će od sljedećeg mjeseca privremeno primijeniti dodatne carine između 17 i 38 posto na uvezena kineska električna vozila, piše Financial Times.

Carine će se primjenjivati ​​povrh postojećih nameta od 10 posto na sva kineska električna vozila, ovisno o tome u kojoj su mjeri postupili u skladu s istragom EU-a usmjerenoj protiv proizvođača električnih automobila. Veliki izvoznici, uključujući BYD i Geely bit će pogođeni dodatnim pojedinačnim carinama između 17 i 20 posto. Tesla “može dobiti individualno izračunatu stopu carine”, rekla je Komisija.

Petinu jeftiniji od europskih

EK očekuje da će kineski proizvođači dosegnuti 15 posto tržišnog udjela u EU jer su im cijene vozila oko 20 posto niže od europskih.

Slijede protumjere
EK navodi da je istraga otkrila da je lanac opskrbe električnim vozilima “iznimno subvencioniran u Kini te da uvoz kineskih električnih vozila predstavlja prijetnju jasno predvidljive i neposredne štete industriji Uniji”. Proizvođači koji su surađivali u istrazi, ali im nisu dodijeljene pojedinačne stope, podlijegali bi prosječnoj stopi od 21 posto. Za one koji nisu surađivali carina će iznositi 38 posto, povrh postojećih 10 posto. Istovremeno, SAD primjenjuje carine na uvoz kineskih vozila od 100 posto.

Potpredsjednik Europske komisije Margaritis Schinas rekao je da se Komisija “obratila” kineskim vlastima kako bi “istražila moguće načine rješavanja” problema. Ne nađe li se rješenje, nove će se carine primjenjivati ​​od 4. srpnja. FT prenosi izjavu Kineska gospodarska komora za EU da je “izrazila svoj šok, ozbiljno razočaranje i duboko nezadovoljstvo” novim trgovinskim mjerama, koje bi “predstavljale ozbiljnu tržišnu barijeru”.

Za carine se posebno zalažu Francuska i Španjolska, a njima će se prikupiti milijarde eura europskom proračunu s obzirom na porast prodaje kineskih električnih vozila. U brojkama, Kina je kao najveći trgovinski partner bloka izvezla 10 milijardi eura vrijednih električnih automobila u EU 2023., udvostručivši svoj tržišni udio prošle godine na osam posto, navode analitičari Rhodium Groupa.

Peking je upozorio da će uzvratiti odmazdom dok nastoji uvjeriti većinu članica Unije da se usprotive novim tarifama. Peking već primjenjuje carine od 15 posto na europska električna vozila. Njemačka, Švedska i Mađarska rekle su da ne odobravaju ovaj potez, strahujući od kineskih protumjera.

Dužnosnici EU kažu da je Berlin pritiskao Ursulu von der Leyen da odustane od antisubvencijske istrage. FT podsjeća da je njemački kancelar Olaf Scholz nedavno upozorio na “izolaciju i ilegalne carinske barijere” koje u konačnici sve čine samo skupljima i sve siromašnijima”. Ipak, intenzivno lobiranje Scholzove vlade “nije upalilo”, rekla je FT-u osoba upućena u proces.

Globalno konkurentna
Europsko tijelo za automobilsku industriju ACEA podržalo je carine rekavši da je “snažna industrijska strategija” neophodna da bi automobilska industrija EU bila globalno konkurentna. Ekonomski think-tank Institut Kiel otkrio je da bi dodatna carina od 20 posto na kineske električne automobile smanjila uvoz za četvrtinu.

Računica pokazuje da s 500.000 vozila uvezenih 2023. to odgovara procijenjenim 125.000 komada vrijednih gotovo u vrijednosti od gotovo četiri milijarde dolara. “Pad bi uvelike nadoknadila povećana proizvodnja u Uniji i manjim obujam izvoza vozila što bi vjerojatno značilo osjetno više cijene za krajnje potrošače”, zaključili su istraživači.

Komisija očekuje da će kineska električna vozila sljedeće godine dosegnuti 15 posto tržišnog udjela u Uniji. Navode da su cijene obično 20 posto niže od onih za modele proizvedene u EU.

Komisija je prikupila dokaze da su kineski proizvođači automobila i njihovi dobavljači dobili subvencionirane kredite, porezne olakšice i jeftino zemljište. Od članica će se tražiti da glasaju o odluci prije 2. studenoga. Carine se obično uvode na pet godina.

Komentirajte prvi

New Report

Close