Gaming industrija izgubila je 176 milijuna korisnika tijekom vrlo izazovne prošle godine, među kojima 27,5 milijuna online igrača, no u 2023. očekuje se okretanje trenda, oporavaka i potom snažan rast broja korisnika.
Broj ljudi koji igraju videoigre u svijetu trebao bi porasti za oko 100 milijuna u odnosu na prošlu godinu i dosegnuti milijardu i 100 milijuna entuzijasta, sedmina svjetske populacije, podaci su SportsLens. Do 2025. broj korisnika dosegnut će milijardu i 200 milijuna.
Skok u nekoliko mjeseci
Dok mnogima igranje videoigara smatraju izolirajućim i nedruštvenim, pandemija je pokazala da to često nije slučaj. “Milijuni ljudi uzeli su svoje kontrolere i tipkovnice kako bi pobjegli od dosade i izolacije izazvane izolacijom zbog bolesti COVID-19, tražeći način da se zabave i održe društvene veze.
Mrežne igre bile su prvi izbor broj jedan za mnoge”, navodi kompanija za digitalni marketing Finixio. Eskapizam iz pandemijskih ograničenja milijuni su potražili u virtualnom svijetu videoigara.
Prema istraživanju Statista, prije tri godine bilo je oko 835 milijuna online igrača, no nakon izbijanja pandemije, ta brojka preskočila je milijardu u svega nekoliko mjeseci i nastavila rasti. U drugoj godini pandemije, 2021., već je bila 1,1 milijarda igrača na mreži. Lanjska godina bila je jedna od najizazovnijih za cijelu industriju u kojoj je broj igrača pao na 1,07 milijardi u svijetu.
Statista očekuje da će se broj korisnika ove godine oporaviti na 1,13 milijardi i dosegnuti sedminu svjetske populacije. Premda će se godišnji rast korisnika usporiti, i dalje se očekuje da će se više od 67 milijuna ljudi pridružiti online gaming zajednici do 2025. godine, s ukupnim brojem korisnika koji će doseći blizu 1,2 milijarde ljudi.
Nakon ovogodišnjeg skoka od stotinu milijuna igrača Statista očekuje da će se prihodi od online igre povećati za 10 posto na godišnjoj razini, na 26 milijardi dolara u svijetu, a do 2025. ta će brojka dosegnuti gotovo 30 milijardi dolara.
Vode Kina i SAD
Najveće prihode industrija videoigara ostvari na tržištima Kine i Sjedinjenih Američkih Država, čak 46 posto ukupnih prihoda od online igara. Gleda li se, međutim, doseg online igara među građanima, SAD nije u prve tri zemlje na ljestvici.
Predviđa se da će 2023. američka industrija online igara imati oko 74 milijuna korisnika, sa stopom prodora korisnika od 22 posto, manje od Kine, Južne Koreje ili Japana. Nakon izazovne 2022. godine obilježene ograničenjima Covida-19, kinesko tržište online igara dosegnut će gotovo 373 milijuna korisnika ove godine, s impresivnom stopom penetracije korisnika od 25,5 posto.
U isto vrijeme, iako Južna Koreja broji tek polovinu online igrača od onih koji dolaze iz Japana, ta zemlja slijedi Kinu sa stopom penetracije od 24,3 posto i 12,5 milijuna korisnika u 2023. Japan zaokružuje top tri skupine, s 27,9 milijuna online igrača i stopom penetracije od 22,3 posto ove godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu