Svjetska trgovina, a time i brodarski sektor u tako su lošem stanju da više brodova odlazi u rezališta nego što ih izlazi iz brodogradilišta. Prema istraživanju analitičara Deutsche Bank, tijekom prošlog tjedna 16 brodova za rasute terete prodano je u staro željezo ukupnog kapaciteta 1,6 milijuna tona.
Istovremeno je u more porinuto devet novih brodova. Zbog većeg broja broodva koji su krenuli na svoju posljednju plovidbu ukupni globalni kapacitet smanjio se za milijun tona. Međutim, ako bi podatak od prošloga tjedna poslužio kao pokazatelj godišnjeg trenda, može se reći da se kapaciteti smanjuju po stopi od 11 posto što je gotovo dvostruko više od dosadašnjeg rekorda od 6,3 posto postavljenog prije točno 30 godina, prenosi Business Insider.
Razloga za zabrinutost u vezi stanja brodarskog sektora analitičari vide u mišljenju brodovlasnika koji ne očekuju tako skoro oporavak potražnje za brodskim kapacitetima. Baltic Dry Index (BDI), temeljni pokazatelj troškova prijevoza rasutog tereta – poput žita, ugljena ili željezne rudače – oslabio je od svog vrhunca sredinom 2010. za 85 posto. Trenutna mu je vrijednost 315 bodova. U studenom prošle godine zaronio je ispod razine od 500 bodova, po prvi puta u svojoj povijesti. Niska razina BDI-a tumači se kao pokazatelj usporavanja trgovine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.samo pilaj, reži…. a naša draga atpl plovi dalje
Uključite se u raspravu