Marketinški odmak od čuvenog "Marlboro Mana" sa Stetson kaubojskim šeširom kroz novi brend cigareta privlačniji mladima rezultirao je rekordnim udjelom Marlbora na američkom tržištu.
Kako piše Wall Street Journal, lansiranje Marlboro Black brenda jeftinijih cigareta drukčijeg okusa prije pet godina bio je za duhansku kompaniju Philip Morris puni pogodak u razrješenju trenda pada prodaje zbog sve manje mladih pušača. Prema službenim američkim statistikama, 85 posto mladih između 18 i 25 godina ne puši. A drugi je problem za kompaniju bio što mladi koji puše baš i ne vole Marlboro.
Udahnuo život brendu
Prema službenim podacima, u segmentu potrošača između 18 i 25 godina tržišni udjel Marlbora pao je između 2005. i 2011. za devet postotnih bodova na 43 posto. Međutim, lansiranje brenda Black vratilo je čuvenom brendu cigareta novi život. Već 2012. godine Marlboro Black ugrabio je jedan posto tržišnog udjela u Americi. Trenutno Marlboro ukupno sa svim svojim podbrendovima drži povijesno najviši udjel od 44,1 posto. Štoviše, vratio je popularnost među mladima gdje 46 posto njih puši upravo te cigarete. To je tri postotna boda više nego 2011. godine. "Marlboro Black učinio je opet cijeli brend relevantnim", ističe za WSJ analitičarka Wells Farga Bonnie Herzog.
Iako je nejasno kolike prihode brend točno generira, Herzog smatra da jedan posto udjela vrijedi 320 milijuna dolara godišnjih prihoda. "Legenda" o nastanku Marboro Blacka navodno je rođena nakon finncijske krize 2008. godine koja je također utjecala na usporavanje prodaje skupljih brendova cigareta, osim pada broja pušača među mlađom generacijom. Mike Szymanczyk, bivši izvršni direktor Altrije – kompanije koja je vlasnica Philip Morrisa – zatražio je od marketinškog odjela da osmisle cigarete koje će se svidjeti mlađim kupcima i biti jeftinije. Brend se željelo modernizirati, a ne u poptunosti napustiti dotadašnji "kaubojski imidž". Međutim, cijena je ipak bila ključ uspjeha.
Ključ uspjeha je cijena
Kako ističe studentica veterine Nicole Cichon, razlog okretanja leđa "crvenom Marlboru" i kupovanju novog Blacka bio je u 1,5 dolara nižoj cijeni. Tek potom drugačiji, blaži okus te novi marketing, dodaje Cichon. Kad su u Altriji shvatili da je Black pun pogodak, pokušali su proširiti uspjeh i na podbrendove poput Marlboro NXT i Marlboro Edgea. O "blagotvornom utjecaju" na cijeli portfelj govori i iskustvo teksaškog trgovca duhanom Phila Metzingera.
On tvrdi da je crni Marlboro potaknuo prodaju i najstarijeg, crvenog Marlbora, zatim Marlboro Golda – prije poznatog kao Light – te mentol verzije ovih cigareta. Sadašnji izvršni direktor Altrije Marty Barrington za američki poslovni medij ističe kako je Black dao Marlboru potpuno novu dimenziju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu