Boeing je zabilježio drugi najveći godišnji gubitak u povijesti, zaključujući turbulentnih 12 mjeseci s neto gubitkom od 11,8 milijardi dolara, uz prihod od 66,5 milijardi dolara. Po drugi put zaredom, kompanija nije izdala financijske smjernice.
Izvršni direktor Kelly Ortberg rekao je da se Boeing fokusira na provođenje temeljnih promjena potrebnih za potpuni oporavak i financijskog poslovanja i povjerenja javnosti.
“Napredovali smo u ključnim područjima kako bismo stabilizirali operacije tijekom tromjesečja te nastavili jačati važne aspekte našeg plana sigurnosti i kvalitete,” izjavio je Ortberg.
Nije predstavio ciljeve za 2025.
Boeing je u posljednja tri mjeseca 2024. godine izgubio 3,86 milijardi dolara, pri čemu je oko 3 milijarde dolara otpalo na troškove u komercijalnom zrakoplovnom sektoru i sektoru obrane i svemira, uključujući zrakoplove od modela Boeing 767 do tankera KC-46 i dugo odgađane dvije jedinice modela 747 koje će služiti kao novi zrakoplovi Air Force One.
Dionice Boeinga pale su za 32 posto tijekom 2024., dok je indeks S&P 500 porastao za oko 23 posto. Na rezultate Boeinga, kako se i očekivalo, utjecao je gotovo dvomjesečni štrajk radnika koji je zaustavio rad na većini zrakoplova i dodatno produljio kašnjenja isporuka kupcima, koji većinu zrakoplova plaćaju prilikom preuzimanja.
Ortberg: Iako je godina bila izazovna, vidimo ohrabrujuće znakove napretka dok radimo na zaokretu kompanije.
Boeing nije predstavio financijske ciljeve za 2025., ali se očekuje da će se suočiti s mnogobrojnim pitanjima o očekivanoj proizvodnji. Prihodi od sektora obrane pali su za 20 posto na 5,4 milijarde dolara u četvrtom kvartalu, uz 1,7 milijardi dolara troškova predujma. Prihodi od komercijalnih zrakoplova smanjili su se za 55 posto, na 4,76 milijardi dolara.
Kompaniju je u 2024. pogodila i eksplozija panela vrata na komercijalnom zrakoplovu na visini od 5000 matara. Taj je incident potaknuo je kompaniju na reviziju proizvodnih procesa, dok su regulatorna tijela ograničila proizvodnju modela 737 Max na 38 zrakoplova mjesečno.
Tadašnji izvršni direktor Dave Calhoun najavio je u ožujku da će odstupiti s pozicije. Ortberg ga je naslijedio u kolovozu, nešto više od mjesec dana prije nego što je 33.000 radnika pokrenulo šestotjedni štrajk za poboljšanje plaća i radnih uvjeta.
Kompaniju su također negativno pogodili gubici na ugovorima s fiksnim cijenama u obrambenom sektoru te veliki debakl u kojem je NASA odabrala rivala SpaceX umjesto Boeinga za vraćanje astronauta na Zemlju s Međunarodne svemirske postaje. Šef obrambenog sektora napustio je kompaniju u kratkom roku u rujnu.
Gora jedino COVID godina
“Iako je godina bila izazovna, vidimo ohrabrujuće znakove napretka dok zajedno radimo na zaokretu naše kompanije”, optimistično je poručio Ortberg u dopisu zaposlenicima.
Najveći godišnji neto gubitak Boeinga, od 11,9 milijardi dolara, zabilježen je 2020. godine nakon što je model 737 Max bio prizemljen širom svijeta zbog dvije fatalne nesreće, a situaciju je dodatno pogoršao utjecaj pandemije Covida-19 na zrakoplovstvo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu