Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW izvijestio je u srijedu da je prošlu godinu zaključio s manjom dobiti, pokrenuvši opsežan program smanjenja troškova koji uključuje obustavu proizvodnje pojedinih modela i pojačanu digitalizaciju razvoja novih modela.
Prihodi grupe zadržali su se prošle godine na razini godine ranije i iznosili su 97,5 milijardi eura. Dobit prije poreza pala je osam posto, na 9,8 milijardi eura.
Neto dobit potonula je 17 posto, na 7,2 milijarde eura. Financijski direktor Nicolas Peter izrazio je nezadovoljstvo prošlogodišnjim rezultatima, napomenuvši da je kompanija prodala više vozila.
Manju dobit pripisao je uvođenju strožih testova emisija štetnih plinova (WLTP), kineskim kaznenim carinama na BMW-ova vozila sastavljana u SAD-u, opozivu vozila i većim ulaganjima.
BMW ima veliki montažni pogon u američkoj saveznoj državi Južnoj Karolini, podsjeća dpa. Predstojeće će razdoblje biti teško za BMW, ističe Peter, s obzirom na rast cijena sirovina i jačanje eura, što će kompaniju koštati više od 500 milijuna eura.
BMW mora puno ulagati u nove modele, pogonske sustave za električna vozila i visoko automatizirana vozila, rekao je.
"Dobit prije poreza bit će (u 2019.) značajno niža nego prošle godine", najavio je financijski čelnik BMW-a, bez obzira na brexit i eventualno zaoštravanje trgovinskog rata između SAD-a i Kine. Iz njemačke tvrtke stoga najavljuju mjere štednje kojima namjeravaju u sljedeće četiri godine smanjiti troškove za 12 milijardi eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu