BMW na meti zbog isplate dividende dok prima pomoć

Autor: Tomislav Pili , 18. svibanj 2020. u 15:39
Oliver Zipse izvršni direktor BMW-a/REUTERS

Dio dioničara smatra da je neprimjereno podijeliti dobit u svjetlu enormnog pada prodaje i nadolazeće duboke recesije.

BMW ne odustaje od isplate skoro dvije milijarde eura dividende svojim dioničarima, iako dio njih smatra da ta odluka šalje pogrešnu poruku javnosti s obzirom da kompanija koristi državnu pomoć za plaće 30.000 radnika koji ne rade zbog epidemioloških mjera.

Nedavna virtualna skupština dioničara gotovo je jednoglasno odobrila prijedlog Uprave o isplati dividende od 2,50 eura po redovnoj dionici. Inače, ovogodišnja dividenda za trećinu je manja od lanjske.

Privatiziranje dobiti

Ukupno, njemački proizvođač luksuznih automobila isplatit će više od 1,6 milijardi eura. No, udruga etičkih investitora koja je uložila protuprijedlog kojim je tražila odustajanje od dividende tvrdi da bi bilo “neprimjereno podijeliti dobit u svjetlu enormnog pada prodaje i nadolazeće duboke recesije”, prenosi Financial Times.

Jens Hilgenberg, član odbora te organizacije, optužio je kompaniju za “privatiziranje dobiti i socijaliziranje rizika” te pozvao BMW-ove najveće dioničare, obitelji Quandt i Klatten, na “zauzimanje stava”. Podsjetimo, najbogatija Njemica Susanne Klatten i njezin brat Stefan Quandt drže gotovo polovicu BMW-ovih dionica i članovi su Nadzornog odbora.

Investicijski fond DWS postavio je pitanje da li isplata pune dividende dovoljno uzima u obzir dugoročni smjer kompanije. Međutim, izvršni direktor Oliver Zipse na skupštini je poručio kako se dividenda isplaćuje iz zadržane dobiti prethodnih financijskih godina, kada su prihodi prešli rekordnih 100 milijardi eura.

Zipse je kazao i kako njemački sustav subvencioniranja dijela plaća radnika nije državna pomoć već se isplaćuje iz doprinosa za osiguranje za nezaposlene koje podjednako uplaćuju poslodavci i zaposlenici.

Neće ugroziti poslovanje

Financijski direktor Nicolas Peter tvrdi kako odobrena isplata dividende neće ugroziti buduće BMW-ovo poslovanje, a kompanija i dalje ima vrlo dobar pristup međunarodnim tržištima kapitala. Peter je stao u obranu i BMW-ova zahtjeva njemačkoj vladi za isplatom poticaja prilikom kupnje novog automobila.

BMW-ov rizničar ocijenio je kako bi takva mjera bila poticajna za cijelo gospodarstvo. Oliver Zipse još je ranije tvrdio kako 80 posto dodane vrijednosti u automobilskoj industriji odlazi dobavljačima dijelova i prodavačima automobila.

Valja naglasiti kako je dividendna politika cijele njemačke autoindustrije meta kritika javnosti. Vodeći proizvođači primaju subvencije za više od 200.000 radnika, a istovremeno planiraju isplatiti oko 5 milijardi eura dividende.Hoće li tako uistinu i biti treba vidjeti nakon što skupštine dioničara održe Volkswagen, Daimler te proizvođač guma Continental.

Komentirajte prvi

New Report

Close