Hrvatske putničke agencije ove godine u većini bilježe prošlogodišnju razinu prodaje blagdanskih putovanja gdje uobičajeno dominiraju adventska putovanja uoči Božića te novogodišnji aranžmani, dok se prodaja skijanja kreće od slične lanjskoj pa i do 30 postotnog porasta kod nekih agencija.
Agencija Atlas, iz sastava adriatica.net Grupe, ove je godine zabilježila nešto veće zanimanje za adventska putovanja i izlete, posebno u Hrvatskoj (Varaždin, Čazma, Opatija), dok im je prodaja novogodišnjih aranžmana jednaka lanjskoj.
Cijene se u Hrvatskoj za Novu godinu kod njih kreću od oko 700 do oko 5.000 kuna, ovisno o broju noćenja i sadržaju, a domaći su putnici najviše zanimanja pokazli za Kvarner, kontinentalnu Hrvatsku i Istru.
U vezi stranih gostiju izdvajaju grupe Francuza, Bugara i Španjolaca koje posredstvom Atlasa tradicionalno stižu na doček u Dubrovnik.
Među europskim destinacijama najtraženiji su Budimpešta, Pariz, Portugal, Istanbul i London, dok su među dalekim putovanjima za Novu godinu 'hit' Kuba, Meksiko, Dubai te Šri Lanka i Maldivi.
Meksiko, Kuba i Dubai najtraženiji su i u zagrebačkom Kompasu iz kojeg ističu da ove godine kod domaćih putnika bilježe više zanimanja za novogodišnja putovanja u inozemstvo nego u Hrvatsku. U Europi su tako najtraženiji (i rasprodani) aranžmani za Siciliju, Barcelonu, London, Paris, Berlin, Amsterdam i Istanbul.
Iako je skijanje već naveliko krenulo, najjači val u Kompasu očekuju odmah iza Nove godine, kada su i školski praznici, a stanje prodaje za ovu ski sezonu pokazuje da su u porastu od oko 30 posto u odnosu na prošlu sezonu i to za gotovo sve destinacije u Austriji, Italiji, Sloveniji i Francuskoj.
To dijelom u Kompasu pripisuju 'priljevu' putnika iz ove godine ugašenog Generalturista, ali i relativno dobrom omjeru cijene i ponude, pri čemu ističu da se radi većinom o obiteljskim putovanjima koja se u 80 posto slučajeva, kao i blagdanska, plaćaju karticama i većinom na 12 rata.
Za cijene skijanja ističu da su uglavnom na lanjskoj razini.
Lanjsku razinu cijena i prodaje blagdanskih putovanja bilježi i pulska agencija Uniline, iz koje naglašavaju i da ove godine rast bilježe prema ukupnom broju prodanih aranžmana, ali je cjenovna razina najprodavanijih aranžmana u padu.
Za destinacije u Hrvatskoj prodaja im je pala za oko 9 posto, a najveći rast, iznad 30 posto, imaju kod aranžmana za Italiju, posebno Rim.
Dosta očekivanja imaju i od last minute prodaje za Novu godinu, a kako više rade sa stranim nego domaćim turistima, najviše gostiju u Hrvatskoj u blagdansko vrijeme slijedom rezervacija očekuju iz Skandinavije i Turske i to u najtraženijoj Istri i na Kvarneru.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.pa kako i ne bi! Ovo je jedini način da se makneš iz ove vukojebine pa makar i na 7 dana!
Uključite se u raspravu