Bidenova administracija zaoštrava rat protiv korporacija i skrivenih naknada

Autor: Tanja Ivančić , 13. kolovoz 2024. u 12:46
Hoće li potez Bidena u zaštiti potrošača dodatno pogurati Kamalu Harris u nastojanju da Bijela kuća ostane u rukama demokrata/Reuters

Uoči predstavljanja gospodarskih politika Kamale Harris, Bijela kuća uvodi novu regulativu.

Demokratska predsjednička kandidatkinja i potpredsjednica Kamala Harris sprema se ovog tjedna otkriti prve gospodarske planove svoje predsjedničke kampanje. A upravo uoči predstavljanja Bidenova administracija odlučila je pokrenuti novu inicijativu pod nazivom “vrijeme je novac”.

Bijela kuća želi u potpunosti preobratiti korporativnu praksu i olakšati potrošačima da ostvar svoja prava. Cilj državne inicijative za zaštitu potrošača jest pojednostaviti postupke za povrat novca ili artikala ili pak otkazivanja pretplata.

Bijela kuća protiv korporacija
Neera Tanden, savjetnica za unutarnju politiku američkog predsjednika Joea Bidena, istaknula je pri predstavljanju inicijative, da naizgled beznačajne prepreke, poput papirologije, dugog čekanja, ili potrebe za odlaskom na fizičke lokacije, zapravo imaju značajne financijske posljedice.

“Ove prakse nisu slučajne – osmišljene su kako bi iskoristile ljude i zadržale njihov novac,” rekla je Tanden, prenose američki mediji. Inicijativa se nadovezuje na dosadašnje napore Bijele kuće u borbi protiv skrivenih i obmanjujućih naknada, poznatih kao “junk fees”.

650

dolara po kućanstvu troše američki potrošači na skrivene naknade

Novi skup pravila, koje će provoditi nekoliko vladinih agencija, uključuje omogućavanje podnošenja zdravstvenih zahtjeva online, olakšavanje otkazivanja pretplata i članstava, smanjenje ovisnosti o chatbotovima korisničke službe, eliminaciju automatskih poziva koji potrošače tjeraju da satima ‘razgovaraju’ s chatbotovima i preusmjeravaju ih.

“Ured za financijsku zaštitu potrošača (CFPB) će identificirati kada je uporaba automatiziranih chatbota ili automatiziranih glasovnih snimaka umjetne inteligencije nezakonita, uključujući situacije u kojima korisnici vjeruju da razgovaraju s ljudskim bićem”, navodi se u informativnom listu Bijele kuće.

Ono, što, naglašavaju državni dužnosnici, žele postići, nije prozivanje velikih korporacija, ali jest nastojanje da promijene svoje prakse, kojima svaraju dobit na štetu potrošača. Nova pravila trebala bi izjednačiti uvjete između tvrtki koje već olakšavaju proces otkazivanja usluga i onih koje to ne čine. “To je bit slobodnog tržišta – omogućiti ljudima donošenje odluka bez prepreka,” rekli su.

U ožujku 2023., naime, Savezna komisija za trgovinu predložila je pravilo koje bi, ako bude usvojeno, zahtijevalo od tvrtki da otkazivanje pretplate učine jednako jednostavnim kao i njezino aktiviranje. Kao dio najnovijih napora, Savezna komisija za komunikacije (FCC) istražit će mogućnost primjene sličnog pravila na kabelske, internetske i telefonske tvrtke.

Borba protiv skrivenih naknada intenzivirala se u listopadu prošle godine, kada je Bijela kuća predložila pravilo koje bi zabranilo dodatne troškove i obvezalo tvrtke da unaprijed prikažu pune cijene. Prema procjenama Vijeća ekonomskih savjetnika, američki potrošači godišnje troše 90 milijardi dolara na takve prikrivene naknade, što iznosi više od 650 dolara po kućanstvu. Bijela kuća očekuje da će njihove inicijative smanjiti te troškove za više od 20 milijardi dolara godišnje., prenosi portal Quartz.

Posebno su ciljane zračne kompanije, koje ostvaruju značajnu dobit od dodatnih naknada, poput odabira sjedala i predane prtljage. Administracija predsjednika Bidena predložila je ukidanje tih naknada, a Ministarstvo prometa sada zahtijeva da aviokompanije automatski vrate novac putnicima u slučaju kašnjenja ili otkazivanja letova, umjesto da nude putne kredite ili vaučere.

Vratili novac potrošačima
U posljednje tri godine, Ministarstvo prometa pomoglo je vratiti više od tri milijarde dolara povrata zrakoplovnim putnicima, uključujući više od 600 milijuna dolara vezanih uz kolaps sustava Southwest Airlinesa 2022. godine.

Osim zračnog prijevoza, inicijativa se proširuje i na druge sektore, uključujući kreditne kartice, banke i financijske usluge, u cilju smanjenja skrivenih naknada koje opterećuju potrošače.

Komentirajte prvi

New Report

Close