Stanje u kojem se nalazi BH Airlines veoma je složeno s obzirom na to da je ovu aviokompaniju blokiralo više dobavljača, a dugovi su dosegli 13 milijuna eura, priopćeno je nakon sastanka održanog u Ministarstvu prometa i komunikacija FBiH.
"Dug prema HETA i Hypo Leasingu iz Austrije iznosi 7,5 milijuna eura i odnosi se na nabavku dva zrakoplova koji su kupljeni 2005. godine na lizing, po vrlo nepovoljnim uvjetima. Po završetku lizinga ti zrakoplovi bit će vlasništvo austrijske Hypo Leasing kuće, a ne vlasništvo BiH, kazao je Enver Bijedić, federalni ministar prometa i komunikacija. Dodao je, piše Oslobođenje, i kako Međunarodna zračna luka Sarajevo potražuje oko sedam milijuna KM, dok su dugovi prema nekim dobavljačima iz zemlje i inozemstva dosegli oko 3,5 milijuna KM.
7,5milijuna
KM izdvaja se iz proračuna FBiH za BH Airlines
Hitan reprogram dugova
Na prekjučer održanom sastanku je dogovoreno da se informacija o financijskom stanju u BH Airlinesu, sa prijedlogom mjera za privremenu sanaciju društva i prijedlogom zaključaka, razmatra na sjednici Vlade Federacije. Vlada FBiH i federalno Ministarstvo prometa i komunikacija će na toj sjednici, kazao je Bijedić, pokušati u zakonskim okvirima naći modus kako bi se pomoglo kompaniji do nalaženja trajnog rješenja. Prvi zaključak koji će ponuditi je da se informacija o radu BH Airlinesa prihvati na način da se obvezuje Upravu da pripremi sanacijski plan kompanije. Drugi zaključak je da se pokuša napraviti reprogram duga sa sarajevskim Aerodromom kako bi se deblokirali računi posrnule nacionalne aviokompanije.
"Naravno, neće se odreći svojih potraživanja, ali ćemo pokušati prolongirati ili reprogramirati na određeni rok. Treće je da se s podračuna proračuna Federacije, gdje je putnička taksa, za putnike koji lete s aerodroma, uplati dio dugovanja HETA-i ili Hypo Leasingu u iznosu od milijun KM kako bi i HETA deblokirala račun BH Airlinesa, znači da ne bi došlo do blokade", istaknuo je Bijedić. "Rad kompanije zahtjeva širu analizu. Trenutno se iz proračuna FBiH po raznim osnovama za BH Airlines izdvaja oko 7,5 milijuna maraka godišnje i to je maksimum koji se može dati, a unatoč svim tim davanjima, oni negativno posluju", istakao je Bijedić.
Prokockana prilika
Najbolje rješenje za ovu aviokompaniju, smatra direktor Amir Jažić, bilo je da se prije dvije godine prodala Turkish Airlinesu, koji je bio zainteresovan. Međutim, to je prošlo i sada je na vlasniku, to jest Vladi Federacije BiH, da odluči o daljnjoj sudbini BH Airlinesa. "Mi smo u blokadi dva mjeseca, a znate što blokada znači pogotovo za jednu aviokompaniju. Morali smo obustaviti neke letove, i ovaj za Beograd je upitan, to letimo na veresiju", kazao je Jažić, te dodao kako prema Poreznoj upravi po osnovu mirovinskog fonda imaju dug od dva milijuna i 450 tisuća KM. Riječ je o dugu koji je nastajao od 2011. godine i za koji su podnijeli zahtjev Poreznoj upravi za sporazum, te očekuju njihov odgovor.
Prizemljena flota
Nemaju 1,5 milijuna KM za popravke
Jedan od zaključaka koji će, prema Bijedićevom mišljenju, biti najteže realizovati jeste da se iznađe neophodan minimum sredstava koje je istakla Uprava BH Airlinesa, a to je oko 1,5 milijuna KM kako bi se uplatio popravak aviona i neka hitna potraživanja, da bi ova kompanija bila deblokirana i već idućeg tjedna mogla nastaviti sa svojim operacijama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu