Pivarski divovi poput Anheuser-Busch InBeva i Carlsberga planiraju zaokret prema bezalkoholnim pivima kako bi zadovoljili rastući broj potrošača naklonjenih zdravijem načinu života. Bezalkoholna piva te ona s malim postotkom alkohola trenutno drže vrlo mali udjel u ukupnoj potrošnji tog pića.
Međutim, u bliskoj budućnosti to bi se moglo promijeniti. Belgijski pivar AB InBev koji će nakon skorašnjeg spajanja sa SABMillerom proizvoditi trećinu piva koje se popije u svijetu procjenjuje da će "pivo za trezvenjake" do 2025. sudjelovati s petinom udjela u ukupnoj prodaji te kompanije. Konzultantska kuća Plato Logic navodi kako je pivo jačine do 2,8 posto alkohola imalo 2014. udjel u prodaji od svega 2,5 posto. Međutim, prodaja takve vrste piva godišnje raste između četiri i šest posto dok ukupna prodaja piva raste tek jedan posto. Stoga bi bezalkoholno pivo trebalo biti odgovor velikih kompanija na rastuću popularnost craft pivara i usporavanje prodaje na zrelim tržištima.
"Segment jačeg piva snažno je pokriven s craft pivarima", ističe za Reuters analitičar Euromonitora, Spiros Malandrakis. "Velike kompanije odlučile su krenuti u segment u kojem vlada manja gužva", dodaje Malandrakis. AB InBev je najavio da će u razvoj piva sa smanjenom razinom alkohola, do 3,5 posto, te bezalkoholnih piva s najviše 0,5 posto alkohola uložiti nekoliko milijardi dolara. Cilj je, naime, okus bezalkoholnih piva što više približiti uobičajenom pivu.
Kompanija je u svibnju – kao najavu nove strategije – na sjevernoameričkom tržištu lansirala bezalkoholni Budweiser proizveden novom tehnologijom kako bi se što više očuvao okus alkoholne verzije. Međutim, pivari ne vide priliku samo u pivu bez alkohola, već općenito u bezalkoholnim pićima. Izvršni direktor AB InBeva Carlos Brito još je u travnju rekao dioničarima kako postoji more prilika koje kompanija još nije dotakla, poput gaziranih pića, vode, voćnih sokova i energetskih napitaka. Na tom tragu razmišlja i šef danskog Carlsberga Cees 't Hart koji je u ožujku istaknuo da kompanija želi postati svjetski lider u bezalkoholnim pićima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu