Bentley želi ponoviti uspjeh Porschea, analitičari skeptični

Autor: Tomislav Pili , 27. srpanj 2015. u 22:00
Prvi serijski model izaći će krajem studenog

Promatrači upozoravaju na usporavanje kineskog tržišta – drugog najvažnijeg za Bentley – te veliku gužvu u SUV segmentu.

Ambiciozni planovi koje je Volkswagen postavio za prvi Bentleyev "terenac" Bentaygu stoje pomalo na klimavim nogama, smatra dio analitičara.

Prvi SUV model u stoljetnoj povijesti engleskog proizvođača čuvenog po ekskluzivnim modelima trebao bi izaći iz pogona krajem studenog, a Bentley računa da će u prvoj godini prodati 4000 vozila. Cijena – prava sitnica, 140.000 funti (1,5 milijuna kuna) za osnovni model. Time će Bentley ući u vrlo unosnu SUV tržišnu nišu u kojoj gotovo svaki proizvođač koji drži do sebe nudi bar jedan takav model. Bentley se nada uspjehu koji je ostvario Porsche s modelom Cayenne. Predstavljen prije 13 godina, Cayenne bi ove godine trebao sudjelovati s dvije trećine u godišnjoj prodaji njemačke kompanije.

 

140tisuća

funti stajat će osnovni model prvog Bentleyeva terenca

Reprizu tog uspjeha u Engleskoj bi trebao ponoviti Wolfgang Dürheimer, izvršni direktor Bentleya koji je u Porscheu bio zadužen za istraživanje i razvoj novih modela. Optimizam se za sada temelji na upitima potencijalnih kupaca. Kako navodi Bloomberg, Bentley je do sada primio 5500 upita za Bentaygu, od čega je 1800 kupaca već "zakaparilo" novi model. Interes bi trebao sugerirati da su kupci uvjereni kako kupuju ekvivalent Range Roveru, iako će Bentayga dijeliti platformu s 10 puta jeftinijim Volkswagenovim Touaregom.

No, za Andrewa Bergbauma, direktora konzultantske kuće AlixPartners, cilj od 4000 prodanih primjeraka vrlo je ambiciozan. Uspoređujući prodaju Bentleyevih izravnih konkurenata, Aston Martina i Ferrarija, Bergbaum kaže da bi to značilo da engleska tvrtka mora samo s jednim modelom prodati cjelokupnu proizvodnju Astona Martina i 60 posto proizvodnje talijanskog konkurenta. I to još u segmentu u kojem vlada velika gužva. Tu je još i problem Kine, drugog najvećeg Bentleyeva tržišta. Zbog usporavanja ekonomije u Kini je u lipnju zabilježen prvi pad prodaje na godišnjoj razini od 2013. godine.

Tog je problema svjestan i Kevin Rose, Bentleyev direktor marketinga i prodaje koji upozorava da će potražnja za Bentaygom u Kini vjerojatno biti razočaravajuća. Bentley je od 1998. u vlasništvu Volkswagena te je prodaja u tom razdoblju skočila za 10 puta. U razvoj Bentayge njemačka je kompanija uložila 115 milijuna funti, a na razvoju u tvornici u gradu Creweu radi 1000 inženjera. Inače, VW je prvotno planirao Bentaygu proizvoditi u svojoj tvornici u Bratislavi. No, Englezi su žestoko lobirali da se automobil proizvodi u Creweu, pa je svoj utjecaj morao iskoristiti i britanski premijer David Cameron.

Komentirajte prvi

New Report

Close