Suočen kao i sav tisak s ekonomskom krizom, veliki belgijski dnevnik Le Soir pionir je u svakodnevnoj ponudi u 17 sati novog "u potpunosti digitaliziranog" izdanja koje se plaća a mogao bi poslužiti kao primjer drugim dnevnicima tvrtke Rossel. "Le Soir nije odlučio prekinuti s papirnatim izdanjem, to bi bio samoubilački potez", tvrdi Philippe Laloux, tvorac digitalnog izdanja briselskih novina utemeljenih prije točno 125 godina.
No, s obzirom da "sve više čitatelja želi imati na raspolaganju produbljenu informaciju kad izađu iz ureda ili prije spavanja, posebice na novim tehonološkim pomagalima poput tableta i smartphonea, od polovice siječnja zakazan im je sastanak svaki dan u 17 sati", objašnjava on. "Ne radi se o razvoju web stranice nego o novom proizvodu koji omogućava izlaz iz izobilja aktualnosti, sa svim prednostima digitalne tehnologije: ergonomijom ekrana, obogaćivanjem multimedija, poveznicama izvan teksta", ističe otac projekta kojem, po njegovim riječima, nema ravna ni u frankofonom ni u anglofonom tisku.
Kao na tabletu, članci postavljeni on line u 17 sati "kližu" od desne na lijevu stranu kako se cirkulira po dnevnim rubrikama. Za razliku od web stranice, veliki autori Le Soira imaju prednost. Svaka rubrika – politika, svijet, kultura i sport – treba za svako izdanje proizvesti najmanje jedan originalan članak na temu koja dominira dnevnom aktualnošću. Druga je novost da treba platiti za pristup novom izdanju koje se vraća tradiciji večernjeg izdanja dnevnika. Pretplata od 24 sata koja omogućava pristup cijelom arhivu novina kao i PDF inačici jutarnjeg izdanja stoji jedan euro.
No, prvotni je cilj povećati broj redovitih pretplatnika kako bi se pokrio pad prihoda od uobičajenog izdanja dnevnika i dramatičan pad prihoda od oglašivača uzrokovan ekonomskom krizom, objašnjava Didier Hamann, direktor i glavni urednik Le Soira. Belgijska tvrtka Rossel udružila se s glavnim telefonskim operaterom u zemlji i velikim korejskim elektronskim proizvođačem nudeći "ponudu" koja se sastoji od dvogodišnje pretplate na Le Soir, pristupa mobilnom Internetu i tablet, sve po cijeni od 23 do 41 euro mjesečno.
Po vlasniku Rossela Bernardu Marchantu, operacija pokrenuta krajem 2012. doživljava "velik uspjeh" i cilj od 3.500 novih pretplatnika trebao bi biti ostvaren.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu