Banjalučkom aerodromu promet pada, a gubici rastu

Autor: Poslovni dnevnik , 28. kolovoz 2013. u 22:00
PD

Tijekom prošle godine redovni zračni promet s aerodroma u Banja Luci obavljala je jedna komercijalna kompanija, BH Airlines iz Sarajeva, a prevezeno je samo 6424 putnika što je čak 20 posto manje nego 2011. godine.

Dok aerodromi u regiji bilježe zavidan rast putnika, kompanija za usluge u zračnom prometu u Republici Srpskoj i dalje je u neizvjesnoj situaciji, piše Federalna novinska agencija, a prenosi SEEbiz. Ne samo da se gomilaju gubici, već Uprava nije dovoljno uradila da na banjalučki Aerodrom privuče veći promet. Naime, tvrtka Aerodromi Republike Srpske iz Banja Luke ostvarenim poslovnim prihodima ne pokriva niti pola rashoda, a da ne iskaže značajan gubitak ne pomažu niti subvencije vlade. Prošle je godini, kao i prijašnjih godina, Aerodrom ima teškoća s izmirenjem dospjelih obveza prema dobavljačima, zaposlenima i drugim vjerovnicima, a cijele godin Aerodrom se borio s velikom nelikvidnošću, priznaje se u izvještaju o poslovanju Aerodroma RS za 2012. godinu.

U 2012. ostvarili su prihod od 2,112.514 KM, dok su rashodi iznosili 2,964.983 KM, što znači da je kompanija poslovala s gubitkom od 852.469 KM, a to je u odnosu na 2011. više za 13,6 posto. Najveći rashodi se odnose na plaće, poreze i doprinose, kao i na sva ostala davanja za 62 radnika, ali kojima se također duguje po nekoliko osnova. Tijekom 2012. godine redovni komercijalni promet s banjalučkog aerodroma obavljala je samo jedna komercijalna kompanija, BH Airlines iz Sarajeva.

Prošle je godine obavljeno samo 2270 polijetanja i sletanja s banjalučkog aerodroma, a prevezeno je 6424 putnika, odnosno za 20 posto manje nego 2011. godine. Uprava Aerodroma je u planu poslovanja za ovu godinu koji je dostavljen skupštini dioničara ponovila da i dalje postoji rizik ako se ne ispune uvjeti za dobivanje potvrde za javnu upotrebu aerodroma. Naime, Aerodrom nema 2,500.000 KM za ispunjenje postavljenih uvjeta, čiji je rok ispunjenja 15. kolovoz 2014. Usto, ni kadrovska struktura, ni broj zaposlenih, ne zadovoljavaju međunarodne preporuke. U izvještaju o poslovanju navedeni su i neuspješni pregovori s nekoliko aviokompanija, ali i ukazano da nema mogućnost za samostalno pokretanje kargo prometa, koji na tom aerdoromu ne postoji. 

Komentirajte prvi

New Report

Close