Unatoč relativno lošim rezultatima prošle godine, najveći svjetski proizvođač alkoholnih pića, britanski Diageo, računa da će u bliskoj budućnosti azijskim ljubiteljima kapljice odlaziti polovica proizvodnje.
Kompanija koja stoji iza Johnnie Walker viskija, votke Smirnoff i Guinness piva objavila je kako je dobit u drugoj polovici prošle godine pala za 18 posto na 1,7 milijarde funti. Za lošiji rezultat zaslužan je pad prodaje, veći od očekivanja, na 5,9 milijardi funti. Pad prodaje posebno je očit u Kini gdje je prodaja škotskog viskija oslabila za 22 posto zbog vladinih mjera štednje. No, Diageo velike nade polaže na azijsko tržište, ali i Afriku. U Aziju trenutno odlazi petina proizvodnje Diagea, a izvršni direktor Ivan Menezes za BBC kaže kako prognoze govore o skorašnjem povećanju prodaje na 25 posto.
Posebno dobru priliku za rast kompanija vidi u Kini, Indiji i jugoistočnoj Aziji. "To je vrlo atraktivno tržište jer rastuća srednja klasa sve više ojačava", dodao je Menezes. Kako razvijena tržišta, poput američkog i europskog, obećavaju niske stope rasta, u sljedećem desetljeću na rastuća bi tržišta odlazila polovica proizvodnje, smatrajun u Diageu. "Kada potrošači pređu granicu od 5.000 dolara godišnje u kupovnoj moći, to postaje vrlo privlačno za naš biznis. U sljedećih 10 godina oko milijardu ljudi će preći tu granicu", naglašava Menezes.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu