Europski, a pogotovo njemački proizvođači automobila zabrinuti su da će antisubvencijska istraga Europske komisije oko uvoza kineskih električnih automobila izazvati odmazdu Kine, što bi imalo ogroman utjecaj na vodeće igrače u autoindustriji.
Iako ovaj potez predsjednice EK Ursule von der Leyen dolazi usred invazije kineskih električnih automobila, treba imati na umu da njemački proizvođači automobila kontroliraju petinu kineskog tržišta, i eventualno povećanje carina značajno bi utjecalo na njihovo poslovanje.
I BMW i Mercedes-Benz su postigli veliki uspjeh u Kini sa svojim premium brendovima, koje vole bogatiji kineski kupci, kao i Volkswagen koji prodaje više automobila na najvećem svjetskom tržištu automobila od bilo koje druge tvrtke.
Trećina prodaje BMW-a
Trećina BMW-ove prodaje automobila prošle godine bila je u Kini, dok je ta brojka kod Mercedes-Benza bila 37 posto, a kod Volkswagena gotovo 40 posto, piše Financial Times. Za njemačke proizvođače glavna briga je uzvratno povećanje carina na europske automobile koji se uvoze u Kinu. Tvrtke također imaju velike lokalne proizvodne operacije, što bi Pekingu moglo pružiti još jedan alat za uzvratni udarac.
Gregor Sebastian, analitičar na Mercator institutu za kineske studije, očekuje da će njemačke vrhunske marke najvjerojatnije patiti od novih kineskih uvoznih carina, budući da se većina jeftinijih automobila već proizvodi u Kini.
“Veliki dio strane automobilske proizvodnje ili strane automobilske industrije u Kini zapravo je uvelike lokaliziran, ali iznimka su stvarno vrhunski premium segmenti”, rekao je. Njemačka tvrtka koja bi bila najviše izložena višim kineskim uvoznim carinama je Mercedes-Benz, jer uvozi oko 20 posto svojih automobila prodanih u Kini, u usporedbi s 10-ak posto za VW i BMW.
Izgradili autoindustriju
Napetost između Bruxellesa i Pekinga raste u trenutku dok se VW bori da ostane relevantan u zemlji u kojoj je pomogao izgraditi autoindustriju u kasnim 1970-ima. BYD je kao najprodavaniji brend u Kini nedavno skinuo s trona VW. Novi električni modeli Audija i Porschea, glavnih generatora dobiti grupe, još nisu izašli zbog problema u VW-ovoj softverskoj tvrtki Cariad.
Unatoč pozivima Berlina da njemačka automobilska industrija smanji ovisnost o Kini, VW je u prošloj godini najavio ulaganja u tu zemlju vrijedna gotovo 5 milijardi eura. Još jedna okolnost dodatno zaoštrava odnose između europskih proizvođača, zna li se da je Francuska bila među najglasnijim zagovornicima akcije protiv kineskih proizvođača automobila u Europi.
Iz redova njemačkih proizvođača stoga se može čuti da je Ursula von der Leyen više slušala francuskog predsjednika Emmanuela Macrona nego njemačkog kancelara Olafa Scholza oko ovog problema.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu