Kako se bliži odluka tko će dobiti izgradnju autoceste Bar-Boljare, posao stoljeća u Crnoj Gori, lista zainteresiranih kompanija za taj zahvat sve je duža. Pored ranijih ponuđača, kineske kompanije CCCC, američko-turskog konzorcija Enka-Behtel i Europske investicijske banke, crnogorskoj vladi u posljednjih mjesec dana stižu i nove ponude.
Njemačka kompanija Herrenknecht AG čija je osnovna djelatnost izgradnja tunela i metroa zainteresirana je za izgradnju prve i najteže dionice autoceste Bar-Boljare, od Podgorice do Mateševa u duljini od 47 kilometara.
To je dionica koja prolazi kroz teško pristupačni planinski teren i polovica njene duljine bit će tuneli i mostovi. Vrlo ozbiljna je i ponuda indijskog konzorcija Transportation Networks Limited /ITNL/ koji se bavi izgradnjom cesta, metroa i aerodroma i koji je dosad izgradio preko 36 000 kilometara puteva širom svijeta. Indijci su, pored autoceste Bar-Bopljare, zainteresirani i za druge prometne projekte u Crnoj Gori. Prije svega zaintrigirao ih je projekt brze autoceste od granice sa Hrvatskom do Tivta te dionica Jadransko-jonske autoceste.
Za izgradnju crnogorske autoceste zainteresirani i kanadska kompanija SNC Lavalin, kao i poljski Pol Drog, ali prema neslužbenim prognozama to su kandidati koji imaju najmanje šansi za dobijanje tog posla.U crnogorskoj vladi i ministarstvu prometa i pomorstva pomno se analiziraju sve pristigle ponude i konačna odluka o tome kome će se povjeriti posao izgradnje autoceste Bar-Boljare donijet će se do kraja travnja.
Crnogorski premijer Milo Đukanović kaže da će se posebna pažnja pri odabiru izvođača pokloniti načinu financiranja najznačajnijeg gospodarskog projekta u Crnoj Gori kako se državnom proračunu ne namakla omča oko vrata sa novim kreditima. Iako se o tome, zasada,niko javno ne izjašnjava čini se da je kineski CCCC, ipak, najbliži dobijanju posla.
Kinezi su, prema nekim neslužbenim informacijama, već poslali svoju financijsku ponudu, no ona je zasad nedostupna javnosti.Jedino se zna da je to najpoznatija kineska građevinska kompanija i da bi autocestu gradila u okviru povoljnog kineskog investicijskog paketa u centralnoj i istočnoj Europi vrijednog deset milijardi dolara.
Iako izgradnja crnogorske autoceste pada u vrijeme globalne ekonomske krize neke okolnosti Crnoj Gori ipak idu u prilog. Na graditeljskom tržištu sve je manje poslova što će sigurno smanjiti raniju cijenu od blizu tri milijarde eura za autocestu dugu l70 kilometara. Također, pala je i cijena građevinskim materijalima pa sve to ide u prilog Crnoj Gori.Crnogorski premijer Milo Đukanović ranije je izjavio da se početak izgradnje autoceste Bar-Boljare može očekivati u drugoj polovici ove godine.
Za izgradnju autoceste Bar – Boljare su uvelike bile zainteresirane i perjanice hrvatske građevinske industrije.Naime, kada je crnogorska Vlada objavila prvi natječaj početkom 2010., na njega se prijavio i hrvatski konzorcij ponuđača predvođen danas posrnulim splitskim Konstruktorom, a uz njega tu su bili i IGH te Tehnika. No, u proljeće 2010. IGH i Tehnika su se povukli iz tog projekta.Konstruktor je još neko vrijeme bio samostalno u igri za gradnju te autoceste, no kako nije uspijevao osigurati bankovne garancije, i on je ispao iz ozbiljnijih kombinacija za taj projekt.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pa kaj opet ispočetka ista priča….
To za Đukanoviča nije neka lova
Cijena te dionice prema nekim proračunima iznosi milijardu eura, što je gotovo trećina crnogorskog bruto društvenog proizvoda, zbog čega neki osporavaju smisao ove investicije u vrijeme velike gospodarske krize.
Uključite se u raspravu