Autoceste FBiH ulažu 2 mlrd. kuna u 21 km nove autoceste

Autor: Poslovni dnevnik , 20. svibanj 2015. u 09:15
Most Počitelj bit će dugačak 945, a visok 100 metara

Pravac od Počitelja do Međugorja kreditira EIB, dok zeničku dionicu financiraju kuvajtski fond i OFID.

Autoceste FBiH osigurale su 500 milijuna KM (oko dvije milijarde kuna ili 260 milijuna eura) za gradnju 21 kilometra autoceste koja će početi već sljedećeg mjeseca.

Riječ je o dvije dionice, a za prvu od Počitelja do Međugorje, u dužini od 11 km, osigurano je 100 milijuna eura od Europske investicijske banke (EIB). Kredit je vrlo je povoljan, s rokom otplate od 25 godina, pet godina počeka i kamatom manjom od jedan posto.

Razvoj turizma i gospodarstva
Na dionici Počitelj – Međugorje više je objekata, među kojima je najvažniji most Počitelj, najduži most na Koridoru 5C, dugačak 945 metara i s visinom od 100 metara, te rasponskom konstrukcijom između stupova od 147 metara. Među ostalim objektima nalazi se tunel s dvije cijevi ukupne dužine 1200 metara, petlja Počitelj, naplatno mjesto Počitelj, priključak na magistralnu cestu M-17, tri vijadukta i jedan nadvožnjak.Prema informacijama iz Autocesta FBiH, u tijeku je evaluacija ponuda, a potom slijedi raspisivanje natječaja, dok se početak radova najavljuje za ljeto ove godine. Rok za izgradnju je 30 mjeseci od potpisivanja ugovora.

 

100milijuna

eura daje EIB za autocestu od Počitelja do Međugorja

Očekuje se da će dionica Počitelj – Međugorje biti značajna i za razvoj turizma i gospodarstva jer će se Mostar približiti regionalnim centrima u Hrvatskoj. Druga dionica koja se gradi ove godine je Zenica jug – Zenica sjever, dužine 10 kilometara, za koju je osigurano 60 milijuna eura od fonda OFID, te 30 milijuna eura od Kuvajtskog fonda za obnovu i razvoj. Na jednom od dva lota na toj dionici radovi su već počeli, a u tijeku je procedura verifikacije još 50 milijuna eura potrebnih za završetak 9 kilometara dionice Zenica jug – Zenica sjever zajedno s mostom koji će povezati zeničku gradsku obilaznicu s autocestom.

Traže koncesionara
Obje prometnice grade se prema prvom modelu koji primjenjuju Autoceste FBiH, koji podrazumijeva suradnju s međunarodnim financijskim institucijama. Koriste se dugoročna infrastrukturna sredstva s povoljnim rokovima otplate i kamatom, ali je potrebno osigurati dodatne prihode za Autoceste FBiH.Zbog toga je prošle godine s MMF-om dogovoreno povećanje trošarine na gorivo za izgradnju autoceste, čime bi Autoceste FBiH dobile dodatnih 1,2 milijarde KM za gradnju. Ta bi se sredstva, kako je planirano, usmjerila u gradnju autoceste prema Jadranskoj obali.  Drugi model gradnja su koncesije, a Autoceste FBiH žele prvo naći koncesionara za dionicu Žepče – Doboj, dugačku 38 kilometara. 

Nesigurne i spore ceste

Za udaljenost od sto kilometara potrebna dva sata vožnje

Magistralnim cestama u BiH udaljenost od 100 kilometara prelazi se u prosjeku za dva sata, a razlog je neprilagođenost cesta većim brzinama. Gotovo pola od 364 kilometra u cestovnoj mreži BiH, ispitanih tijekom jednog projekta u pogledu sigurnosti, svrstano je u visoko i srednje visokorizičnu kategoriju cesta, 30% u kategoriju srednjeg rizika, 19% je srednje niske stope rizika, a samo 3% niskorizično.

Komentirajte prvi

New Report

Close