Autocesta na koridoru V c kroz BiH do kraja 2021.?

Autor: Poslovni.hr/Hina , 23. siječanj 2014. u 13:48
Thinkstock

Pojasnio je kako je taj cilj moguće realizirati uz uvjet da se godišnje nastavi graditi po 25 kilometara autoceste, što smatra realnim i ostvarivim.

Autocesta na koridoru V c koji povezuje Budimpeštu i Ploče na dijelu koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu mogla bi biti završena 2021. godine, najavio je u četvrtak u Sarajevu direktor poduzeća Autoceste Federacije BiH (AC FBiH) Ensad Karić.

Pojasnio je kako je taj cilj moguće realizirati uz uvjet da se godišnje nastavi graditi po 25 kilometara autoceste, što smatra realnim i ostvarivim.

"To su sada naše stvarne mogućnosti", kazao je Karić dodajući kako bi druge projekcije bile nerealne.

Dio autoceste na koridoru V c kroz BiH prolazi u dužini od 336 kilometara, od čega je na teritoriju FBiH 285 kilometara, a na području Republike Srpske 51 kilometar.

Karić je novinarima kazao kako će tijekom ove godine u prometu biti ukupno 102 kilometra autoceste izgrađene u punom profilu, pri čemu će najduža biti dionica od Zenice do mjesta Tarčin, južno od Sarajeva, u ukupnoj dužini nešto većoj od 80 kilometara.

Trenutačno su u tijeku radovi i na povezivanju Međugorja autocestom s Hrvatskom preko međunarodnog graničnog prijelaza Bijača, što je opet dio pravca prema Počitelju odnosno Mostaru.

Na sjeveru se također gradi desetak kilometara autoceste na pravcu između Odžaka do Svilaja, čiji je sastavni dio i novi međunarodni granični prijelaz prema Hrvatskoj.

U razdoblju do 2017. godine već je planirana gradnja četiri nove dionice autoceste ukupne dužine 79 kilometara.

Za dionicu koja prolazi teritorijem RS vlasti tog entiteta raspisale su međunarodni natječaj za javno-privatno partnerstvo i bude li sve po planu i tih 51 kilometar trebalo bi biti izgrađeno do kraja 2017. godine, kazao je Karić.

Autocesta na koridoru V c kroz BiH trenutačno se najvećim dijelom financira kreditima uglavnom Europske investicijske banke (EIB) te Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Prosječna cijena gradnje po kilometru dosegnula je iznos od 15,5 milijuna eura.

Karić je potvrdio kako su u optjecaju za preostale dionice i mogući koncesijski ugovori, no o tome nije donesena nikakva konačna odluka.

Komentirajte prvi

New Report

Close