‘Audi će do 2020. prodavati dva milijuna vozila godišnje’

Autor: Vladimir Nišević , 10. rujan 2015. u 09:10
Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Kupci automobila iz premium segmenta sve više traže digitalizirana vozila, a tu su europski proizvođači dominantni.

Samouvjerenost i smirenost potkrepljena dobrim financijskim rezultatima najbolji je opis nastupa predsjednika Uprave Audi AG-a Ruperta Stadlera na novinskoj konferenciji u Veneciji održanoj prilikom predstavljanja novog Audija serije A4.

"U prvoj polovici ove godine prodaja naših vozila rasla je u Americi 12 posto i to ponajviše u segmentu SUV-ova, u Velikoj Britaniji bilježimo rast prodaje od pet posto, a na tom tržištu prodajemo i trećinu TT modela u Europi. Rast bilježimo i u drugim zapadnim zemljama Europe, a i u istočnoj Europi gdje je pad autoindustrije oko 25 posto, Audi bilježi daleko niži pad od 17 posto", kaže Stadler. Ove brojke ukazuju na to da je njemački proizvođač vrlo blizu ostvarenju svoje strategije zacrtane prije desetak godina, a koja za krajnji cilj ima godišnju prodaju više od dva milijuna vozila u 2020. godini.

 

35posto

rasla je prodaja Audija u proteklih pet godina

"U pet godina ostvarili smo svjetski rast prodaje od gotovo 35 posto, a jedan od perjanica tog uspjeha je i model A4 jer dosadašnjih više od 12 milijuna kupaca ne može biti u krivu", napominje Stadler. Međutim, autoindustrija se mijenja, a prosječan kupac premium vozila traži i neke druge udobnosti koje prije nisu bile nužne. "Sve više kupaca premium poslovnih vozila dolazi iz IT branše, a njima trebaju digitalizirani automobili. Na tom segmentu proizvođači iz Europe su dominantni, a želimo i daljnji rast segmenta pametnih vozila.

Uostalom,  tri njemačka proizvođača drže oko 90 posto tržišta vozila, a svi imamo slične ciljeve do 2020.", kaže Stadler. U Audiju se pretjerano ne boje ni krize, jer kažu da su na nju spremni. "Puno je rasprave o Kini. Zbog njih će padati i globalno tržište, ali opet Audi je i tamo prvi po prodaji vozila. Moramo biti optimistični jer u Kini jača srednji sloj koji ima veliku potrebu za kretanjem i tu je prilika za autoindustriju. I Rusija se polako vraća", optimističan je Stadler. Prvi čovjek njemačke industrije nije u strahu ni od konkurencije koja dolazi od strane novih igrača – Tesle ili Applea.

Na novinarsko pitanje odgovara "ne brinu me jer vjerujem u naš plan. Audi zna što radi i unutar kompanije posjedujemo potrebne vještine i znanja". "Na predstojećem Salonu u Frankfurtu predstavit ćemo koncept električnog SUV modela koji će s jednim punjenjem baterije imati domet od 500 kilometara, a serijska verzija modela očekuje se 2018. godine", kaže Stadler, ali i napominje, kako je za električne automobile potrebno veliko ulaganje u prateću infrastrukturu – punionice, dulji vijek baterije – a u tom segmentu Audi pažljivo promišlja budućnost.

Komentirajte prvi

New Report

Close