Prodaja Appleovih pametnih telefona u Kini pala je za 19 posto u prva tri ovogodišnja mjeseca što je najgore ‘prolazno vrijeme’ od 2020. zahvaljujući Huaweijevom lansiranju novih proizvoda u premium segmentu.
Kina je najveće svjetsko tržište pametnih telefona pa je Appleov pad tržišnog udjela na 15,7 posto u prvom kvartalu, s 19,7 posto prije godinu dana, velik udarac američkoj kompaniji. Dvije tehnološke kompanije gotovo su se izjednačile po tržišnom udjelu, nakon što je prodaja Huaweija skočila za 70 posto, pokazuju podaci istraživačke tvrtke Counterpoint, piše Reuters.
Gužva u premium segmentu
Apple je izgubio vodeću poziciju među prodavačima pametnih telefona u Kini, na tu poziciju skočio je Vivo, dok je na trećem mjestu Huawei čiji je tržišni udio skočio na 15,5 posto, s 9,3 posto godinu dana ranije.
“Huaweijev povratak izravno je utjecao na Apple u premium segmentu. Osim toga, potražnja za zamjenama za Apple malo je smanjena u usporedbi s prethodnim godinama”, rekao je analitičar Counterpointa Ivan Lam u priopćenju.
“Za drugo tromjesečje, mogućnost novih opcija boja u kombinaciji s agresivnim prodajnim inicijativama mogla bi marku vratiti u pozitivan teritorij”, rekao je Lam, dodajući da se bilježi polagano, ali postojano poboljšanje tjedne prodaje iPhonea. Kina je treće najveće tržište Applea na kojem je američka kompanija u kvartalu od listopada do prosinca ostvarila oko 17 posto svog ukupnog prihoda.
Gubitak tržišnog udjela u Kini nastavak je niza loših vijesti Apple. Ranije ovog mjeseca podaci su pokazali da je u globalnim isporukama pametnih telefona kompanija pretrpjela pad od gotovo deset posto u prva tri mjeseca ove godine. Taj pad posljedica je intenziviranjem konkurenata, proizvođača Android pametnih telefona predvođenih Samsung Electronicsom.
Samsung je u prvom tromjesečju skočio na prvo mjesto ljestvice proizvođača pametnih telefona. Dionice Applea pale su 0,4 posto prije otvaranja trgovine. Dionica je ove godine pala oko 14 post, a prošlog tjedna u petak je zabilježila najlošiju izvedbu u više od osam mjeseci, napominje Reuters.
Trijumf nad sankcijama
Od početka ove godine Apple je pokrenuo marketinške kampanje kako bi popustima privukao potrošače, uključujući i subvencioniranje nekih modela iPhonea za 1300 juana, što je protuvrijednost od 180 dolara.
S druge strane, Huawei je prošlog tjedna lansirao Pura 70 seriju vrhunskih telefona nakon Mate 60 serije u kolovozu. Mate 60 pokazao se kao povratak kineske tvrtke na segment premium tržišta, a ujedno su ga popratili opisi trijumfa nad američkim sankcijama protiv tvrtke budući da uređaji sadrže napredni čip proizveden u Kini.
Američka ministrica trgovine Gina Raimondo izjavila je da čip koji pokreće Huaweijev telefon nije tako napredan kao američki čipovi, tvrdeći da to odražava da američka ograničenja isporuka funkcioniraju. Kanadska istraživačka tvrtka TechInsights očekuje da će ukupna prodaja u Kini ove godine premašiti 50 milijuna jedinica, uključujući 10 milijuna za seriju Pura 70.
Time bi Huawei postao najveći prodavač s tržišnim udjelom od 19 posto, u odnosu na 12 posto u 2023. Inače, u prvom tromjesečju kinesko tržište pametnih telefona poraslo je 1,5 posto, što je drugi uzastopni pozitivni kvartal, prema Counterpointu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.<p>Presele proizvodnju iz Kine u Indiju pa se čude gubitku.</p>
Uključite se u raspravu