Apple poslao snažan signal da ulazi u medijsku industriju

Autor: Tomislav Pili , 29. svibanj 2016. u 22:00
'U pogonu' je preko milijardu Appleovih uređaja/REUTERS

Analitičari ocjenjuju da će usluge u bliskoj budućnosti biti sve važnija karika Appleova poslovanja jer prodaja iPhonea opada.

Apple će u bliskoj budućnosti postati medijska kompanija, slažu se inozemni analitičari, nakon otkrića kako je tvorac iPhonea zainteresiran za kompaniju Time Warner. Svega dvije godine nakon što ga je želio preuzeti čuveni medijski magnat Rupert Murdoch, Time Warner ima novog udvarača.

Američki mediji prenose tvrdnje upućenih izvora kako su se krajem prošle godine sastali Eddy Cue koji je u Appleu zadužen za iTunes, Apple Music i iCloud usluge te Olaf Olafsson, direktor Time Warnera za korporativnu strategiju. Tema  sastanka bilo je komercijalno povezivanje dvije kompanije, poput potencijalnog uključenja Time Warnerovih kabelskih sadržaja u Apple streaming servise. Podsjetimo, Time Warner vlasnik je kabelskog kanala HBO, ali i poznatog filmskog studija Warner Brothers.

No, pravu senzaciju izazvalo je otkriće kako je Eddy Cue na sastanku izjavio kako bi Apple mogao dati ponudu za kupnju Time Warnera. Analitičari ocjenjuju da je to najjasniji signal rastućeg interesa Applea za medijsku industriju. No, interes je i logičan s obzirom na već poznate probleme s padom prodaje iPhonea. Kako je kompanija u prvom kvartalu zbog toga doživjela prvi pad prihoda u devet godina, potrebno je pronaći nove izvore prihoda. U bliskoj budućnosti Apple će se stoga sve više oslanjati na usluge, poput glazbe, usluga u oblaku, pa i TV-sadržaje. Jednostavnije rečeno, ako ne može prodati nove mobitele, na postojeće će donijeti novi sadržaj koji će generirati prihod.

Generiranje višeg prihoda od postojećih korisnika s vremenom će postati sve važnija karika Appleovog biznisa, kaže za Financial Times Horace Dediu, bivši menadžer Nokije, a trenutno analitičar mobilne industrije. Trenutno je "u pogonu" preko milijardu Appleovih uređaja, a prihodi od usluga u prošlom su tromjesečju činili 12 posto od 126 milijardi dolara ukupnih prihoda. Moguće preuzimanje Time Warnera u tom bi kontekstu Apple omogućilo da zasjedne na vrh medijskog "hranidbenog lanca", dajući mu vrlo veliku moć u pregovorima o distribuciji sadržaja s ostalim medijskim kompanijama. Time bi ušao u snažnu tržišnu utakmicu s Netflixom te Amazonom koji se oslanjaju na produkciju vlastitog sadržaja. 

Komentirajte prvi

New Report

Close