Apple kupnjom Shazama ‘utišava’ rivale

Autor: Poslovni dnevnik , 12. prosinac 2017. u 21:59
Shazam ima 100 mil. korisnika / REUTERS

Aplikacija za prepoznavanje glazbe prodaje se za 400 milijuna dolara.

Američki tehnološki div Apple je blizu kupnje aplikacije za prepoznavanje glazbe Shazam za oko 400 milijuna dolara, prenose britanski mediji. Shazam je kompanija osnovana u Velikoj Britaniji 1999., a korisnicima omogućuje prepoznavanje i kupnju glazbe putem pametnih telefona ili računala na temelju isječka glazbenog zapisa. U kompaniji tvrde da imaju više od 100 milijuna korisnika mjesečno, a većinu prihoda ostvaruju od provizija plaćenih temeljem narudžba proslijeđenih Appleovom iTunes Storeu. Ni Apple ni Shazam nisu komentirali izvješća na internetskoj stranici TechCrunch.

Ako sporazum bude potvrđen, Shazam će postati najnovija od britanskih tehno tvrtki koje su kupile veće kompanije, primjećuje BBC. Utjecajni internetski portal Music Business Worldwide istaknuo je da je cijena transakcije znatno niža od procijenjene vrijednosti Shazama od jedne milijarde dolara tijekom prikupljanja kapitala u 2015. Stjecanjem Shazama Apple bi riješio pitanje posrednika i uštedio na provizijama.

No, to bi moglo naštetiti konkurenciji jer Shazam više neće upućivati ​​ljude na konkurente Spotify i Google Play Music. Sporazum bi također pomogao Apple Musicu da stekne prednost pred Spotifyem, olakšavajući korisnicima pronalaženje pjesama i dodavanje na svoju glazbenu listu. Spotify ima 60 milijuna korisnika diljem svijeta, a Apple Music 27 milijuna.  

Komentirajte prvi

New Report

Close