Iako je Apple za prvo tromjesečje ove godine objavio prvi put u povijesti pad prodaje, a dio analitičara prognozira da bi takav negativan trend mogao obilježiti i ostatak godine, lansiranje novog modela iPhone 7 kompaniji bi možda mogao vratiti staru slavu.
Najveća baza korisnika
Naime, istraživanje koje je proveo analitičar Tim Long iz BMO Capital Marketsa, a prenosi ga Business Insider, pokazalo je da Apple ima najveću bazu korisnika do sad. Postojeći korisnici Appleovih pametnih telefona, njih 120 milijuna, posjeduje uređaje stare najmanje dvije godine. Pri tome je četvrtina njih spremna za nadogradnju, što je prema Longu snažan pokazatelj da je pred Appleom razdoblje dobrih prodajnih rezultata. Long je istražio povijest prodaje iPhonea te izračunao da se u prosjeku 17 posto korisnika odluči za kupnju novog modela čim se pojavi na tržištu, 58 posto njih godinu dana od izlaska novog modela, a 22 posto još godinu kasnije.
Tek dva posto korisnika, pojasnio je Long za Business Insider, kupnju novog modela odgodi na dulje vrijeme. Tako postotak postojećih iPhone korisnika s uređajima starijima dvije godine ili više sugerira da je u rujnu 2014. kada je predstavljen iPhone 6 takvih korisnika bilo 23 posto. U rujnu prošle godine 19 posto korisnika imalo je stariji model od tada lansiranog iPhonea 6S, dok će u rujnu ove godine kada dolazi iPhone 7 četvrtina korisnika imati mobitel stariji od dvije godine.
Iznad 75 milijuna mobitela
Entuzijastični su i u agenciji Wells Fargo koja, oslanjajući se na izvore kineskih dobavljača, prenosi informaciju da Apple dobavljače priprema za distribuciju novog modela. Za kinesko se tržište u ovoj godini očekuje prodaja u rasponu od 72 do 78 milijuna uređaja, što su najviša očekivanja za ovo tržište u posljednje dvije godine. Gledano unatrag, Appleovi su se nalozi dobavljačima pokazali dobrim pokazateljima prodaje. Sve iznad 75 milijuna bit će novi rekord, kažu iz Wells Farga koji smatra da je Apple na dobrom putu da zacrtano i ostvari.
Hrvatska brend stručnjakinja, Anja Bauer Minkara iz agencije Brandoctor, smatra da je Apple uspješan prvenstveno zahvaljujući Steveu Jobsu i njegovoj filozofiji vjerovanja u drugačiji način razmišljanja i mijenjanja statusa quo. “Osim toga, svi Apple proizvodi osmišljeni su na način da korisnicima olakšavaju život, pružaju dobro korisničko iskustvo te su atraktivno dizajnirani. Tri navedene komponente, Jobesova filozofija, ‘user friendly’ pristup i atraktivan dizajn odlučujuće su u kreiranju uspješnog Apple brenda. S takvim se pristupom nastavlja i nakon Jobsove smrti, no smatram da Jobsova filozofija blijedi zbog korporativnog pristupa glavnog izvršnog direktora Tima Cooka”, kometirala je Bauer Minkara za Poslovni dnevnik.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.http://www.cnbc.com/2016/06/02/goldman-sachs-cuts-price-target-on-apple.html
Uključite se u raspravu