Promet u američkoj maloprodaji porastao je u predblagdanskom razdoblju upola slabije nego u 2022. godini, utvrdio je Mastercard, istaknuvši da su se građani usredotočili na povoljne internetske ponude i popuste pred sam kraj sezone kupovine.
U razdoblju od 1. studenog do 24. prosinca promet je porastao za 3,1 posto, izračunao je Mastercard. U istom prošlogodišnjem razdoblju poskočio je za 7,6 posto.
Podatak se temelji na prodajnoj aktivnosti u Mastercardovoj platnoj mreži i na procjenama izvedenima iz istraživanja o gotovinskom i o plaćanju čekovima i nije prilagođen za inflaciju.
Promet u maloprodaji putem interneta porastao je za 6,3 posto, nakon 10,6-postotnog rasta u 2022. U fizičkim trgovinama uvećan je za 2,2 posto.
Građani su pred blagdane najviše trošili na odjeću, prema rastu prometa za 2,4 posto. Prodaja nakita i elektronike pala je pak za dva posto odnosno za 0,4 posto.
U uslužnom sektoru izdvajali su se ugostitelji kojima je promet porastao za 7,8 posto.
“Potrošači su ove blagdanske sezone kupovali jako promišljeno”, zaključila je glavna ekonomistica Mastercardovog instituta za ekonomiju Michelle Meyer.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu