Američki regulator zračnog prometa (FAA) razmatra odobravanje korištenja bespilotnih letjelica filmskoj i televizijskoj industriji.
Iz FAA su poručili kako bi "bilo osjetne ekonomske koristi, no potrebno je otkloniti sigurnosne probleme". Takva praksa je već prihvaćena u drugim državama svijeta, primjerice bez kamera na bespilotnim letjelicama Hobbit: Smaugova pustoš ne bi izugledao toliko atraktivno. Štoviše i medijske kuće poput britanskog BBC-a već koriste bespilotnu letjelicu za snimke iz zraka.Osim toga, zajednički zahtjev za odobravanje civilne uporabe bespilotnih letjelica zatražilo je od FAA i sedam kompanija koje koje se bave zračnim snimanjem i fotografiranjem. Time bi se zapravo probio led još uvijek aktualne zabrane civilnog korištenja bespilotnih letjelica u američkom zračnom prostoru.
Sedam kompanija je, javlja BBC, tražilo iznimku od tog pravila, no FAA nije definirao kada bi se mogao očitovati o njihovom zahtjevu za izuzećem od toga pravila.Iako je FAA krajnje oprezan u izdavanju takvih odobrenja, pravdajući se kako je američki zračni prostor među najprometnijima na svijetu, takav pristup će se vrlo skoro morati promjeniti. Naime, prema nekim procjenama, vrijednost civilnog tržišta bespilotnih letleica, odnosno usluga koje bi one mogle obavljati iznosi čak 400 milijardi dolara, pa je Kongres naložio zrakoplovnom regulatoru da do iduće godine donese nova pravila kako bi se to tržište konačno pokrenulo. Velik interes za tehnologiju bespilotnih letjelica, odnosno za kurirsku dostavu pošiljaka pokazao je i div internetske trgovine Amazon, koji samostalno razvija tu tehnologiju. U Amazonu prognoziraju kako bi njihovi robo-poštari mogli nositi pakete kupcima kroz četiri godine.
U travnju je pak Google kupio Titan Aerospace, tvrtku koja proizvodi bespilotne letjelice na solarni pogon. Kupnja je uslijedila samo nekoliko tjedana nakon što je Facebook najavio planove za gradnju mreže solarnih dronova i satelita za pružanje pristupa internetu nerazvijenim dijelovima svijeta i za 30 milijuna dolara kupio britansku Ascentu.U Europi je pak već više od tisuću tvrtki dobilo je dozvolu za korištenje bespilotnih letjelica u Europi pa je Europska komisija odlučila zakonski urediti to područje."Civilne bespilotne letjelice proizvode se u različitim oblicima i veličinama. U budućnosti bi se mogle koristiti i za dostavu knjiga. Međutim, mnogi su zabrinuti zbog pitanja sigurnosti i privatnosti povezanima s tim napravama", rekao je nedavno Siim Kallas, potpredsjednik EK i povjerenik za promet. Neka od pravila koje EK predlaže su da bespilotne letjelice zadovoljavaju istu razinu sigurnosti kao zrakoplovi s posadom te da podaci koje te letjelice prikupljaju moraju biti podložna propisima o zaštiti podataka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu