Amerika je postala obećana zemlja za europski dizajn

Autor: Marta Duić , 08. lipanj 2015. u 22:01
Nizozemski proizvođač luksuznog namještaja Moooi upravo je otvorio trgovinu na Manhattnu, Foto: PD

“Amerika je daleko najbolje tržište. Izuzetno snažno. Osobito Miami, u kojem ljudi vole ulagati u nekretnine, putovanja, odjeću, automobile, sve što je lijepo”.

Ne tako davno, europske kompanije koje svoje biznise zasnivaju na proizvodima vrhunskog dizajna sanjale su neslućene uspjehe na novom, primamljivom tržištu – u Kini. Bilo je to u vrijeme strelovitog rasta tamošnjeg gospodarstva koje je za sobom dovelo i novu “vojsku” imućnih, spremnih da svoje bogatstvo pokažu na svakom koraku.

Danas je slika nešto drukčija, Kina je usporila, luksuznim brendovima i nije onako lako prodati svoje “ime”, kako su se nadali da će biti.

No kad je u pitanju TOP europski dizajn, sreća se osmjehnula drugdje. Amerika im je postala obećana zemlja, ponajviše za proizvođače luksuznog namještaja i opreme za interijere.

“Amerika je daleko najbolje tržište. Izuzetno snažno. Osobito Miami, u kojem ljudi vole ulagati u nekretnine, putovanja, odjeću, automobile, sve što je lijepo”, izjavio je Roberto Gavizzi, čelni čovjek europskog proizvođača luksuznog namještaja Boffija kojemu prodaja u SAD-u ide “kao po loju”.

S istim se može pohvaliti i talijanska kompanija koja prodaje luksuzne kuhinje – Dada. Njezine američke uspjehe uvelike je pogurao strelovit rast gradnje i prodaje elitnih rezidencijalnih i poslovnih nekretnina. Mnoge od njih projektiraju slavni europski arhitekti koji u SAD-u promoviraju dizajnere Starog kontinenta i njihovim proizvodima opremaju svoje objekte. Dada je tu često prvi izbor. A Amerikanci to danas – obožavaju.

“Dominantni dio našeg izvoza odlazi u SAD, ondje ostvarujemo čak 28% dobiti”, objasnio je razloga otvaranja prve luksuzne trgovine izvan Europe casper Vissers, čelnik nizozemskog Moooija – brenda dizajnerskog namještaja i rasvjete koji je usred Manhattana upravo otvorio trgovinu. “Kinesko tržište morat će se razvijati još neko vrijeme, sad je našim kompanijama lakše nastupati u SAD-u, osobito jer ovdje nema kulturoloških i jezičnih barijera”, zaključuje.

O golemom bumu dizajnerskih proizvoda, kojeg u Americi predvode New York i Miami, svjedoči i slavni brend dizajnerske rasvjete Flos. Njihovo poslovanje u Americi cvate u tolikoj mjeri da se spremaju na akvizicije na tom tržištu kako bi proširili svoju prodajnu bazu.

“Dizajn je in u SAD-u. Osobito New Yorku, Miamiju, Los Angelesu i Chicagu. A kad kod njih stvari krenu, strelovito jure naprijed”, kaže predsjednik Uprave Piero Gandini. 

Komentirajte prvi

New Report

Close