Ne tako davno, europske kompanije koje svoje biznise zasnivaju na proizvodima vrhunskog dizajna sanjale su neslućene uspjehe na novom, primamljivom tržištu – u Kini. Bilo je to u vrijeme strelovitog rasta tamošnjeg gospodarstva koje je za sobom dovelo i novu “vojsku” imućnih, spremnih da svoje bogatstvo pokažu na svakom koraku.
Danas je slika nešto drukčija, Kina je usporila, luksuznim brendovima i nije onako lako prodati svoje “ime”, kako su se nadali da će biti.
No kad je u pitanju TOP europski dizajn, sreća se osmjehnula drugdje. Amerika im je postala obećana zemlja, ponajviše za proizvođače luksuznog namještaja i opreme za interijere.
“Amerika je daleko najbolje tržište. Izuzetno snažno. Osobito Miami, u kojem ljudi vole ulagati u nekretnine, putovanja, odjeću, automobile, sve što je lijepo”, izjavio je Roberto Gavizzi, čelni čovjek europskog proizvođača luksuznog namještaja Boffija kojemu prodaja u SAD-u ide “kao po loju”.
S istim se može pohvaliti i talijanska kompanija koja prodaje luksuzne kuhinje – Dada. Njezine američke uspjehe uvelike je pogurao strelovit rast gradnje i prodaje elitnih rezidencijalnih i poslovnih nekretnina. Mnoge od njih projektiraju slavni europski arhitekti koji u SAD-u promoviraju dizajnere Starog kontinenta i njihovim proizvodima opremaju svoje objekte. Dada je tu često prvi izbor. A Amerikanci to danas – obožavaju.
“Dominantni dio našeg izvoza odlazi u SAD, ondje ostvarujemo čak 28% dobiti”, objasnio je razloga otvaranja prve luksuzne trgovine izvan Europe casper Vissers, čelnik nizozemskog Moooija – brenda dizajnerskog namještaja i rasvjete koji je usred Manhattana upravo otvorio trgovinu. “Kinesko tržište morat će se razvijati još neko vrijeme, sad je našim kompanijama lakše nastupati u SAD-u, osobito jer ovdje nema kulturoloških i jezičnih barijera”, zaključuje.
O golemom bumu dizajnerskih proizvoda, kojeg u Americi predvode New York i Miami, svjedoči i slavni brend dizajnerske rasvjete Flos. Njihovo poslovanje u Americi cvate u tolikoj mjeri da se spremaju na akvizicije na tom tržištu kako bi proširili svoju prodajnu bazu.
“Dizajn je in u SAD-u. Osobito New Yorku, Miamiju, Los Angelesu i Chicagu. A kad kod njih stvari krenu, strelovito jure naprijed”, kaže predsjednik Uprave Piero Gandini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu