Američki Boeing, pionir proizvodnje i okosnica američkog obrambenog sektora, suočava se s nekada nezamislivom perspektivom: padom kreditnog rejtinga na razinu smeća.
Zrakoplovni div trebao bi u utorak objaviti detalje svojih isporuka zrakoplova za svibanj, a analitičari očekuju da će narudžbe biti razočaravajuće. Ključno je pitanje hoće li tvrtka moći povećati isporuke, s njima i slobodan novčani tok, u drugoj polovnici godine i izbjeći smanjenje rejtinga, piše Financial Times.
Balans na ivici
Pad broja isporuka, podbačaj isporuka zrakoplova, nejasna slika oporavka i produljeno razdoblje visokog duga u odnosu na zaradu rejting agencije navode kao čimbenike koji bi mogli dovesti do smanjenja rejtinga na ‘junk’ rejting. Posljedično, takav bi rejting podrazumijevao skuplje financiranje.
Sama veličina njegove kapitalne strukture, s gotovo 58 milijardi dolara ukupnog duga, mogla bi se pokazati velikim zalogajem čak i za riziku sklonije kreditore, a to izaziva oscilacije cijena. Dok menadžment kompanije naglašava važnost održavanja statusa investicijskog ranga, analitičari i ulagači očekuju da će tvrtka izbjeći smanjenje rejtinga ako je ikako moguće.
Upravitelji fondova koji drže Boeingove obveznice u neslužbenom razgovoru za FT rekli su da bi bilanca te veličine imala bi puno izazova u financiranju na tržištu visokog prinosa, što bi za kompaniju bio iznimno teška tranzicija, kao i da bi bilo vjerojatno očekivati volatilnost pri smanjenju rejtinga.
Zrakoplovni div balansira na ivici investicijskog razreda nakon što se Moody’s pridružio drugim rejting agencijama u smanjenju ocjene na ‘Baa3’ u travnju, što je razina ‘BBB-minus’ kod ostalih velikih agencija. Moody’s, S&P i Fitch su smanjili svoje izglede za tvrtku na ‘negativne’ što je potez koji može signalizirati izgledno smanjenje rejtinga u narednim revizijama.
Prioritet rejting
Među većim i likvidnijim obveznicama Boeinga je jedna izdana 2020. s dospijećem 2050. godine čiji je trenutni prinos oko 6,5 posto. Druga s dospijećem 2030. godine ulagačima obećava nešto manje od 6 posto, dok jedna s dospijećem 2025. nosi nešto više od 6 posto.
Te su razine prinosa više od prosjeka za sve obveznice s trostrukim B rejtingom, koji je u četvrtak iznosio 5,7 posto, prema podacima Ice BofA. Ipak, niže su od prosječnog prinosa od 6,7 posto za sve obveznice s dvostrukom ocjenom B, što je najviša razina razreda smeća. Glasnogovornik tvrtke odbio je komentirati.
Glavni financijski direktor Brian West rekao je ulagačima u travnju da će Boeing, dok bude upravljao svojom bilancom, zajedno s poboljšanjem proizvodnje i opskrbnog lanca, “dati prioritet rejtingu investicijskog razreda”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu