Američkom divu prijeti pad kreditnog rejtinga u – smeće

Autor: Poslovni dnevnik , 11. lipanj 2024. u 07:10
S gotovo 58 milijardi dolara ukupnog duga financiranje Boeinga moglo bi se pokazati velikim zalogajem čak i za riziku sklonije kreditore/Reuters

Ključno je pitanje hoće li tvrtka uspjeti povećati isporuke u drugoj polovini godine.

Američki Boeing, pionir proizvodnje i okosnica američkog obrambenog sektora, suočava se s nekada nezamislivom perspektivom: padom kreditnog rejtinga na razinu smeća.

Zrakoplovni div trebao bi u utorak objaviti detalje svojih isporuka zrakoplova za svibanj, a analitičari očekuju da će narudžbe biti razočaravajuće. Ključno je pitanje hoće li tvrtka moći povećati isporuke, s njima i slobodan novčani tok, u drugoj polovnici godine i izbjeći smanjenje rejtinga, piše Financial Times.

Balans na ivici
Pad broja isporuka, podbačaj isporuka zrakoplova, nejasna slika oporavka i produljeno razdoblje visokog duga u odnosu na zaradu rejting agencije navode kao čimbenike koji bi mogli dovesti do smanjenja rejtinga na ‘junk’ rejting. Posljedično, takav bi rejting podrazumijevao skuplje financiranje.

Slabašna očekivanja

Zrakoplovni div trebao bi objaviti detalje narudžbi za svibanj, a analitičari očekuju da će biti razočaravajuće.

Sama veličina njegove kapitalne strukture, s gotovo 58 milijardi dolara ukupnog duga, mogla bi se pokazati velikim zalogajem čak i za riziku sklonije kreditore, a to izaziva oscilacije cijena. Dok menadžment kompanije naglašava važnost održavanja statusa investicijskog ranga, analitičari i ulagači očekuju da će tvrtka izbjeći smanjenje rejtinga ako je ikako moguće.

Upravitelji fondova koji drže Boeingove obveznice u neslužbenom razgovoru za FT rekli su da bi bilanca te veličine imala bi puno izazova u financiranju na tržištu visokog prinosa, što bi za kompaniju bio iznimno teška tranzicija, kao i da bi bilo vjerojatno očekivati volatilnost pri smanjenju rejtinga.

Zrakoplovni div balansira na ivici investicijskog razreda nakon što se Moody’s pridružio drugim rejting agencijama u smanjenju ocjene na ‘Baa3’ u travnju, što je razina ‘BBB-minus’ kod ostalih velikih agencija. Moody’s, S&P i Fitch su smanjili svoje izglede za tvrtku na ‘negativne’ što je potez koji može signalizirati izgledno smanjenje rejtinga u narednim revizijama.

Prioritet rejting
Među većim i likvidnijim obveznicama Boeinga je jedna izdana 2020. s dospijećem 2050. godine čiji je trenutni prinos oko 6,5 posto. Druga s dospijećem 2030. godine ulagačima obećava nešto manje od 6 posto, dok jedna s dospijećem 2025. nosi nešto više od 6 posto.

Te su razine prinosa više od prosjeka za sve obveznice s trostrukim B rejtingom, koji je u četvrtak iznosio 5,7 posto, prema podacima Ice BofA. Ipak, niže su od prosječnog prinosa od 6,7 posto za sve obveznice s dvostrukom ocjenom B, što je najviša razina razreda smeća. Glasnogovornik tvrtke odbio je komentirati.

Glavni financijski direktor Brian West rekao je ulagačima u travnju da će Boeing, dok bude upravljao svojom bilancom, zajedno s poboljšanjem proizvodnje i opskrbnog lanca, “dati prioritet rejtingu investicijskog razreda”.

Komentirajte prvi

New Report

Close