Sve lošiji američko-kineski odnosi dodatno su narušeni izbijanjem „zrakoplovnog rata“. Nakon što je u srijedu američka administracija zabranila letove četiri kineske kompanije prema SAD-u, Kina je dan kasnije najavila kako će svim stranim prijevoznicima omogućiti povećanje broja letova za Kinu. No, još je nejasno koliko će to ublažiti tenzije između Washingtona i Pekinga.
Kineska uprava civilnog zrakoplovstva (CAAC) u četvrtak je priopćila da će strani zračni prijevoznici koji su u ožujku bili prisiljeni obustaviti međunarodne letove do kineskih gradova, moći obavljati jedan let tjedno do jednog od 37 gradova s popisa objavljenog na web stranici te agencije.
Popis 37 gradova
Letovi mogu započeti već u ponedjeljak. CAAC napominje da će je popis gradova popis gradova podložan promjenama u skladu s epidemiološkom situacijom.
Zrakoplovne tvrtke morat će se strogo pridržavati mjera sprječavanja širenja epidemije. Ako tri uzastopna tjedna na njihovim letovima prema određenom odredištu u Kini ne budu otkriveni slučajevi infekcije koronavirusom, tada će im se omogućiti obavljanje do dva leta tjedno na toj liniji.
Ako na ruti bude najmanje 5 pozitivnih putnika, tada će avioprijevoznik morati obustaviti letove na tjedan dana, a ako broj zaraženih dosegne 10, letovi se obustavljaju na četiri tjedna. Zrakoplovne tvrtke koje su ranije letjele u Kinu mogu prilagoditi svoje linije i odabrati grad s popisa dozvoljenih odredišta, priopćio je CAAC.
Kako prenosi Associated Press, objava CAAC-a mogla bi značiti da se vrata kineskog neba opet otvaraju za dva američka prijevoznika, United i Deltu. Naime, te su se dvije kompanije našle usred novog američko-kineskog sukoba nakon što su vlasti SAD-a poručile da je Peking prekršio sporazum o zračnom prijevozu iz 1980. ne dopustivši Unitedu i Delti obnovu letova prema Kini.
Otvaranje vrata?
Zbog toga je ministarstvo prometa zabranilo od 16. lipnja slijetanje u američke zračne luke za Air Chinu, China Eastern Airlines, China Southern Airlines i Xiamen Airlines.
No, ministarstvo je poručilo kako predsjednik Donald Trump može odlučiti da zabrana stupi na snagu i prije 16. lipnja.
Prije pandemije između SAD-a i Kine bilo je 325 letova tjedno, a uz United i Deltu, liniju je održavao i American Airlines. Dok su tijekom vrhunca epidemije u Kini američki prijevoznici zaustavili letove prema Kini, kineske su kompanije sredinom veljače imale 20 tjednih letova, a sredinom ožujka 34 leta.
United i Delta prošloga su mjeseca objavili kako se nadaju da će letove prema Kini obnoviti u lipnju. United želi obnoviti linije iz San Francisca prema Pekingu i Šangaju te iz Newarka za Šangaj. Delta želi opet pokrenuti letove iz Seattlea i Detroita za Šangaj preko Seula.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu