Pandemija koronavirusa i promjene koje je donijela u poslovnom životu rezultirale su izmjenama u poretku među tri najvrednija brenda na svijetu.
Na ljestvici BrandZ Top 100 brendova konzultantske tvrtke Kantar objavljene u utorak, internetski trgovac Amazon zadržao je prvu poziciju povećavši svoju vrijednost za gotovo trećinu u odnosu na lanjsku ljestvicu. Amazonov brend tako vrijedi 415,9 milijardi dolara.
Potvrda Amazonove snage
Kantarova ljestvica rezultat je izračuna koji kombinira tržišnu kapitalizaciju kompanija s istraživanjem percepcije među potrošaćima. Istraživanje je provedeno na više od 3,8 milijuna osoba širom svijeta. Drugo mjesto na ljestvici zauzeo je Apple s vrijednošću brenda od 352,2 milijarde dolara dok je na trećem mjestu Microsoft koji ove godine vrijedi 326,5 milijardi dolara.
Softverski div smijenio je internetskog diva, Googlea, čija je vrijednost dosegla 323,6 milijardi dolara. Kako prenosi CNBC, Kantar smatra da je uspon Microsofta i ulazak među tri najvrednija brenda dijelom rezultat povećane uporabe Microsoft Teams kolaboracijskog softvera s obzirom na trend rada od kuće tijekom pandemije koronavirusa.
Što se tiče vodećeg Amazona, dovoljno je podsjetiti da je izbijanje pandemije u ožujku uzrokovalo golemo potonuće cijena dionica na globalnim burzama, ali ne i Amazonove. Naime, taj je trgovac u travnju zabilježio veliki skok poslovanja kao posljedicu općenitog povećanja internetske prodaje.
“Iako je potražnja potrošača za dostavom na kućni prag rastegla Amazonove logističke kapacitete, potvrdila je i njegovu snagu”, stoji u Kantarovu izvješću.
Sličan efekt po vrijednost brenda dogodio se i kod Amazonovih kineskih konkurenata, Alibabe i JD-a. Alibabina vrijednost porasla je 16 posto dosegnuvši 152,5 milijarde dolara što je bilo dovoljno za zauzimanje šeste pozicije na ljestvici. Brend JD-a dobio je na vrijednosti 24 posto, od 25,5 milijardi dolara.
Bolje pozicionirani za krizu
Prema mišljenju Davida Rotha, voditelja istraživanja za BrandZ, brendovi su za ovu ekonomsku krizu bolje pozicionirani nego što su bili tijekom prethodne krize 2008. i 2009. godine.
Roth to pripisuje njihovom shvaćanju o potrebi ulaganja u izgradnju brenda. Od “novajlija” na listi, najviši skok zabilježila je kineska aplikacija za dijeljenje video-sadržaja TikTok koja je dosegla 16,9 milijardi dolara i plasirala se bolje nego brendovi poput Ubera, KFC-a i Adidasa.
“TikTok je jedan od najuzbudljivijih i najkreativnijih brendova koje smo do sada videjli među prvih 100”, ističe Elspeth Cheung, globalna direktorica za BrandZ vrednovanja u Kantaru.
Ukupna vrijednost svih brendova na ljestvici iznosi 5 bilijuna dolara i viša je za 5,9 posto nego lani. Prije pandemije Kantar je procjenjivao da će ovogodišnja vrijednost brendova porasti za 9 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu