Dva najveća europska rivala na području proizvodnje vlakova udružuju se kako bi lakše konkurirali snažnijem kineskom CRRC-u. Njemački Siemens i francuski Alstom spojit će poslovanje u proizvodnji željezničkih vozila te signalnih sustava. Nova kompanija pod nazivom Siemens Alstom prodavat će vlakova za 15,3 milijarde eura dok će dobit prije oporezivanja dosezati 1,2 milijarde eura. U novoj kompaniji Siemens će imati 50 posto plus jednu dionicu
Alstom daje šefa
Međutim, Siemens četiri godine nakon dovršetka spajanja koje se očekuje krajem iduće godine neće smjeti povećati svoj udjel iznad 50,5 posto. K tome, čelni čovjek doći će iz Alstoma, a radi se o sadašnjem izvršnom direktoru te kompanije Henri Poupart-Lafargeu. To bi trebalo utišati kritičare koji tvrde da Francuska predaje još jednu industrijsku ikonu u strane ruke. Naime, Alstom proizvodi vlakove visoke brzine TGV koji su već desetljećima francuski nacionalni ponos.
Predsjednika kompanije dat će Siemens. Određeno je da sjedište kompanije te proizvodnja željezničkih vozila bude u Francuskoj dok će se u Njemačkoj nalaziti poslovanje sa signalnim sustavima. Dionice će biti uvrštene na Pariškoj burzi. Siemens Alstom zapošljavat će 62.300 ljudi, a spajanje bi do 2022. trebalo donijeti uštede od 470 milijuna eura. Prvi čovjek njemačkog industrijskog diva Joe Kaeser izjavio je kako ovo francusko-njemačko spajanje šalje snažan signal u mnogo smjerova. "Oživotvorili smo europsku ideju i zajedno s našim prijateljima iz Alstoma stvaramo novog europskog diva u proizvodnji željezničkih vozila na dugi rok", istaknuo je Kaeser.
Komplementarni
Henri Poupart-Lafarge je dodao kako je ovo ključan trenutak u Alstomovoj povijesti koji tako potvrđuje svoj status platforme za konsolidaciju u industriji željezničkih vozila. Dvije kompanije imaju vrlo komplementarnu proizvodnju. Alstom je dobro pozicioniran na rastućim tržištima Bliskog istoka i Afrike, Indije te Srednje i Južne Amerike. Siemens je pak "jak" u Kini, Sjedinjenim Državama i Rusiji.
Joe Kaeser je istaknuo kako ne očekuje regulatorne prepreke ovom spajanju s obzirom na veličinu kineskog konkurenta, državne kompanije CRRC. Naime, taj dalekoistočni div s godišnjim prihodima od 35 milijardi dolara veći je od željezničkog poslovanja Siemensa, Alstoma i kanadskog Bombardiera zajedno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu