Makedonska kompanija Alkaloid SkopLje uspJešno je poslovala u 2015. godini, ostvarila je konsolidirane prihode od prodaje u visini od 127,5 milijuna eura. Ta farmaceutska kompanija, uskoro obilježava 80 godina postojanja, te najavljuje daljnje investicije i izlazak na nova tržišta, pišu Večernje novosti.
“Aplicirali smo za registraciju u Rusiji, a plan je da u Srbiji proizvodimo lijekove za to tržište. Prednost Srbije je u tome što ima slobodan trgovinski sporazum sa Rusijom. To je velika šansa za nas i prilika da nastavimo investicije”, istakao je Živko Mukaetov, glavni direktor kompanije Alkaloid AD Skoplje.
Prema njegovim riječima, ta kompanija u Srbiji zapošljava oko sto radnika, dok proizvodni pogon Alkaloida Beograd obuhvaća 62 registrirana proizvoda, odnosno oko šest milijuna pakiranja lijekova. Na srpskom tržištu makedonski proizvođač nudi oko 200 lijekova.
“U Srbiji smo konkurentni što se tiče cijene lijekova, a najprodavaniji proizvod je analgetik Caffetin.
U suradnji s inozemnim partnerom, 2011. godine razvili smo Cafftin cold max vrećice s prahom, a radimo i na novim formama tog lijeka”, kaže Igor Petrov, direktor predstavništva Alkaloid Beograd.
1,24milijarde kuna
cijena je koju je ponudio domaći konzorcij
Kako tvrdi Petrov, kompanija je partner Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, a najveći dio farmaceutskih proizvoda nalazi se na pozitivnoj listi lijekova.
U 2015. godini Alkaloid Beograd je bio treći najveći farmaceutski proizvođač u Srbiji, dok je po prodaji zauzeo osmo mjesto. Srpsko tržište je nakon Makedonije najveće za Alkaloid po volumenu prodaje, s udjelom od 18%.
Čelnici firme naglašavaju važnost regionalnog pristupa, odnosno integriranje malih tržišta koja u sinergiji imaju znatno veći izvozni potencijal.
“Malo domaće tržište je startni hendikep. Usmjerili smo se na izvoz, a otvoreni smo za nova partnerstva.
U Srbiji radimo s Hemofarmom, te smo trenutno u fazi registracije Hemofarmovih infuzionih rastvora za tržište Hrvatske. Vjerujemo da postoji prostor za daljnju suradnju i ulazak na tržišta”, objašnjava Mukeatov.
On dodaje da su glavi ciljevi Alkaloida povećanje prodaje i međunarodno širenje. Također, razvojna strategija skopske kompanije uključuje i akviziciju farmaceutskih kompanija izvan Makedonije. Prema riječima direktora, glavni investicijski fokus su regionalna tržišta, zatim Europska unija, Rusija i druge CIS zemlje, a treći prioritet čine SAD i arapske zemlje.
Caffetin je vjerovatno najpoznatiji izvozni brend Makedonije, čija povijest traje još od 1957. godine, dosad je prodano oko 10 miljardi tableta, a Caffetin je prisutan na 15 svjetskih tržišta. Osim proizvodnje farmaceutskih proizvoda, Alkaloid uspješno posluje u sektoru kozmetike. Kompanija je poznata po brendu za njegu dječje kože Becutan, koji čini 80% udjela u ukupnoj proizvodnji kozmetičkog programa. Becutan je tržišni lider u Makedoniji, a u regiji se odlično prodaje i u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori.
Alkaloid je usto i prvi certificirani proizvođač organskih čajeva u Makedoniji. Kompanija je posebno usmjerena na američko tržište, te surađuje sa međunarodnim divovima kao što su AVEDA (članica Estee Lauder grupe), Arbonne International i Swanson.
“Globalnu krizu prebrodili smo tako što smo uradili analizu poslovanja i konsolidaciju resursa. Usredotočili smo se na uspješne vidove proizvodnj, farmaciju i komplementarne djelatnosti, te smo ulagali u implementaciju standarda, softvere i modernu tehnologiju”, kaže Mukaetov.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu