Tatjana Matić, državna tajnica u srpskom Ministarstvu za trgovinu, turizam i telekomunikacije, izjavila je da kineske kompanije vide veliki strateški značaj za pozicioniranje u Srbiji, prije svega u području e-trgovine i logistike, dodajući da je kineska kompanija Alibaba zainteresirana da u Srbiji pronađe partnera za otvaranje logističkog centra.
"Poznata kineska kompanija Alibaba ima svoj distribucijski centar za EU u Frankfurtu, ali su jako zainteresirani da u Srbiji nađu partnera za jedan takav logistički centar", rekla je Matić. Prema njenim riječima, to bi omogućilo ne samo distribuciju kineskih prozvoda, nego i robe koju srpske kompanije proizvode koja bi se tim putem mogla plasirati na druga tržišta, prije svega kinesko.
Kineske kompanije u Srbiji sudjeluju u cijelom nizu infrastrukturnih i energetskih projekata. Prošle godine obujam međusobne trgovine Srbije i Kine iznosio je 590 milijuna dolara, s rastom od 8,2 posto, a u prva četiri mjeseca 2017. ostvaren je rast od 20 posto u odnosu na prošlu godinu. Početkom ove godine hrvatski mediji su pisali da Alibaba, najveća kineska online trgovina, u Zadru želi izgraditi distribucijski centar za cijelu Europu, te da je glavni konkurent Mađarska, koja već aktivno lobira.
Iz hrvatskog Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta medijima je potvrđeno kako su iz Alibabe primili dopis kojim su izrazili želju za investicijama u Hrvatskoj. Ministarstvo je predstavnicima Alibabe predložilo i pogodnosti koje investitori mogu iskoristiti u Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu