Američki trgovački lanci podigli su “kuku i motiku” na kineskog internetskog trgovca Alibabu uoči lansiranja engleske verzije njegove Taobao platforme. Alibaba je u očima skupine trgovaca – među kojima je JC Penney, Home Depot, Target i Best Buy – od Amazona preuzeo neslavnu ulogu “neprijatelja broj 1” zbog izbjegavanja plaćanja poreza na trgovinu zbog internetske prirode poslovanja. Porez na trgovinu u SAD-u se prikuplja na lokalnoj i državnoj razini, a kreće se između pet i 10 posto od cijene proizvoda. Kupci koji robu kupe preko internetskih trgovaca taj porez ne plaćaju, na što klasični trgovci već dugo upozoravaju zakonodavce jer, prema njihovu mišljenju, omogućuje nepoštenu tržišnu utakmicu.
Nakon što su dugo upozoravali na Amazon, skupini trgovačkih lanaca sada je meta kineska kompanija koja je u rujnu na Wall Streetu prikupila rekordnih 25 milijardi dolara kapitala. Štoviše, lanci su pokrenuli javnu kampanju protiv Alibabe u kojoj poručuju da su spremni “tvrdo odigrati” u zaštiti svojih interesa. Predstavnici kineske tvrtke pak poručuju kako kampanja nije utemeljena na činjenicama. “Alibaba plaća porezna davanja u skladu sa odredbama države u kojoj posluje, a SAD tu nisu iznimka”, tvrdi se u priopćenju. Štoviše, poručuju američkim trgovcima da svoje proizvode ponude na kineskom tržištu upravo kroz – Alibabine platforme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu