Britanski niskobudžetni avioprijevoznik easyJet povukao se iz pregovora o spašavanju Alitalije, čija je budućnost postala neizvjesna samo dva tjedna prije isteka roka za usvajanje spasonosnog plana.
Iz EasyJeta su priopćili da su se odlučili povući iz procesa nakon razgovora s talijanskom državnom željeznicom Ferrovie dello Stato i američkom aviokompanijom Delta Air Lines.
EasyJet je u više navrata isticao da ga zanima poslovanje Alitalije na kratkim linijama i njezine pozicije na glavnim zračnim lukama.
Izvor upoznat s razgovorima rekao je da u easyJetu još uvijek vjeruju da bi mogli biti dobar partner za Alitaliju, ali da dogovor uz trenutni pristup nije moguć.
“EasyJet se povukao jer je želio kontrolirati (Alitalijino) čvorište u Milanu i koristiti ga za direktne letove, bez usputnog zaustavljanja (point-to-point). To nije dolazilo u obzir“, kazao je drugi upućeni izvor.
Iz EasyJeta su poručili da Italiju i dalje smatraju ključnim tržištem: "Nastavljamo ulagati u tri baze u Milanu, Napulju i Veneziji".
Bez potpore partnera iz avioindustrije Alitalia bi se uskoro mogla naći u teškoćama budući da ni talijansko željezničko poduzeće ni država nemaju potrebna znanja za upravljanje aviokompanijom, kazao je u prošlom tjednu anonimni izvor.
Alitalia je 2017. stavljena pod posebnu upravu nakon što su radnici odbacili tadašnju verziju plana spašavanja. Ferrovie su sada u utrci s vremenom, budući da na kraju mjeseca istječe rok za predstavljanje plana spašavanja.
Ako plan ne bude dostavljen u roku, pod znak pitanja doći će otplata državnog kredita od 900 milijuna eura (756 milijuna funti), koji dospijeva na naplatu koncem lipnja.
Iako su se pregovarači razilazili u pitanju strukture sporazuma, zbog čega je easyJet i napustio razgovore, iz američke su Delte jučer priopćili da nastavljaju pregovore s talijanskim državnim željeznicama o predloženom planu spašavanja, vrijednom 900 milijuna eura.
"Razgovori se nastavljaju budući da je Alitalia dugogodišnji partner Delte", poručili su iz američkog avioprijevoznika. U Alitaliji i Ferroviji nisu bili dostupni za komentar.
Talijanska populistička vlada pokrovitelj je plana prema kojem bi Ferrovie u AliItaliju ubrizgale dodatni novac i preustrojile ga u suradnji s partnerima iz avioprijevozničkog sektora.
Ferrovie ne želi preuzeti više od 30 posto udjela u Alitaliji, naveo je izvor upućen u pregovore, što je prisililo Rim da traži dodatne ulagače, uključujući i tvrtke pod državnom kontrolom.
Zainteresiranih nema puno a Delta ne želi preuzeti više od 15 posto udjela a spremni su izdvojiti najviše oko 100 milijuna eura, izjavio je prošlog tjedna drugi izvor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu