Europski Airbus otvorio je teatralno Paris Airshow osiguravši rekordni ‘deal’, najviše ikada kupljenih zrakoplova od jedne kompanije.
Indijski prijevoznik IndiGo na dan otvaranja naručio je 500 uskotrupnih zrakoplova, a očekuje se da bi do kraja sajma mogla biti ugovorena nabava oko 2000 zrakoplova. Najveći svjetski aeromiting, koji se izmjenjuje s Farnboroughom u Britaniji, održava se u Le Bourgetu prvi put u četiri godine nakon što je izdanje 2021. otkazano zbog pandemije.
Airbusov najnoviji posao vrijedan više milijardi dolara nadmašuje nabavu 470 zrakoplova Air Indije ranije ove godine zahvaljujući prognozama naglog rasta regionalne potražnje za putovanjima, piše Reuters. Rekordna narudžba A320 neo zrakoplova indijske kompanije rezultat je višemjesečnih pregovora.
Samo početak
“To je samo početak, bit će još toga u budućnosti. S rastom Indije (i) rastom indijskog zrakoplovnog tržišta… ovo je pravo vrijeme da predamo ovu narudžbu”, rekao je izvršni direktor IndiGo Pieter Elbers. Europska kompanija isporučit će avione između 2030. i 2035. godine.
Prema Reutersu, indijski prijevoznici pokušavaju održati korak s najbrže rastućim svjetskim zrakoplovnim tržištem. Premda se proizvođači bore da ostvare proizvodne ciljeve, industrija ipak uspijeva rušiti rekorde.
Prema izvješću Barclaysa od 1. lipnja, indijski prijevoznici imaju drugu po veličini knjigu narudžbi, a na njih otpada više od 6 posto zaostatka u industriji. Prve na listi su Sjedinjene Američke Države.
Dok se obaraju rekordi dio analitičara izrazio je bojazan da avioprijevoznici naručuju previše aviona u potrazi za istim putnicima. Nakon potpisivanja ugovora s IndiGoom, izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury rekao je da je preuranjeno razmišljati o proizvodnim stopama uskotrupnih mlažnjaka iznad planiranih 75 mjesečno.
Suočen s problemima u ponovnom pokretanju proizvode nakon obustave u pandemiji, Airbus je pomaknuo ranije ciljane isporuke za sredinu desetljeća na 2026. Čelnik Airbusa napominje da je prekid opskrbe relativno kratkoročni problem u odnosu na rasprede isporuka u idućem desetljeću.
Reuters piše da europska kompanija važe razvoj nasljednika A320neo u razdoblju između 2035. i 2040. što znači da je IndiGo vjerojatno pregovarao o opciji prelaska na novi model ili o otkazivanju kasnih isporuka radije nego da bude preskočen, smatraju analitičari. IndiGo pokriva gotovo 60 posto indijskog tržišta i Airbus mu je glavni dobavljač jednoprolaznih aviona. Još uvijek nije odlučeno čije će motore ugraditi u najnoviju narudžbu.
IndiGo još uvijek ima oko 480 mlažnjaka preostalih u Airbusovom planu iz prethodnih narudžbi, a najnovija će mu omogućiti da udvostruči svoju flotu.
Velika očekivanja
Osim Airbusa, indijski avioprijevoznik nastavlja voditi otvorene pregovore Airbusom i konkurentskim Boeingom za 25 širokotrupnih aviona, a izvori Reutersa otkrivaju da bi se moglo raditi o Airbus A330 neo ili Boeingu 787. Elbers je odbio komentirati daljnje narudžbe aviona. Paris Airshow otvorio je francuski predsjednik Emmanuel Macron doletjevši helikopterom.
Promatrao je demonstraciju letenja uključujući Airbusov najnoviji mlažnjak A321XLR i francuski borbeni avion Rafale. Proizvođači od sajma imaju velika očekivanja jer prijevoznici šire kapacitete kako bi zadovoljili snažnu potražnju i pomogli ostvarenju industrijskih ciljeva neto nulte emisije do 2050. Istodobno, dobavljači se bore s rastućim troškovima, nestašicom dijelova i nedostatkom kvalificirane radne snage.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu