Adria Airways otkazala je najavljeni ugovor o nabavi zrakoplova Sukhoi. Slovenska nacionalna zrakoplovna kompanija u studenom prošle godine potpisala je pismo namjere s ruskom kompanijom Sukhoi Civil Aircraft Company za isporuku 15 zrakoplova SSJ100 u sklopu dugoročnog najma.
"Iako je taj tip zrakoplova i dalje vrlo atraktivan, Adria Airways nije se uspjela dogovoriti i zaključiti ugovorne klauzule s ruskom stranom", rekli su iz slovenske kompanije.
Nemoguće partnerstvo
"Naravno, razočarani smo što suradnja sa Sukhojem nije dovela do uspješnog zaključenja, ali partnerstvo je bilo moguće samo ako se žele postići ciljevi strateškog poslovnog plana. Nažalost, u ovom slučaju to nije bilo moguće", rekao je Holger Kowarsch, direktor Adria Airwaysa, prenosi Delo.
Usto, Adria Airways je izvijestila da, s obzirom na činjenicu da financiranje prijelaza na novi tip zrakoplova više nije potrebno, a na temelju pozitivnog poslovnog plana, ne planira dodatno povećanje kapitala. Adria Airways je u posljednjem tromjesečju prošle godine dokapitalizirana s četiri milijuna eura, dok je u prvom tromjesečju ove godine planirano povećanje kapitala za najmanje 10 milijuna eura, najavljivali su u prosincu prošle godine iz kompanije.
'Za sve je kriva cijena nafte'
U Adriji, koja je u vlasništvu njemačkog fond 4K Invest, i dalje odbijaju objaviti poslovne rezultate za prošlu godinu, a prema neslužbenim informacijama koje prenosi Delo, očekuje se da će imati gubitak od 14 do 15 milijuna eura.
Direktor Holger Kowarsch potvrdio je ljubljanskom listu u listopadu prošle godine da poslovanje Adria Airwaysa nije pozitivno: "S ovakvim cijenama nafte to je nemoguće. Pozitivno će biti da će se prihodi značajno povećaju u odnosu na prošlu godinu, ali uglavnom zbog visokih cijena nafte poslovanje na kraju neće biti u pozitivno".
Propali planovi
Rusi su trebali postati suvlasnici Adrije
Unatoč tome što se Sukhojevi zrakoplovi često kvare, Nijemce je privukla niska cijena njihovog najma. Prema izvorima portala Siol.net, bilo je planirano, i navodno dogovoreno, da će Rusi osigurati deset milijuna eura svježeg kapitala i postati suvlasnici Adria Airwaysa. Za uzvrat, Rusi bi dobili ulaznu točku na tržišta Europske unije i uspostavili zajedničku bazu za održavanje i popravak zrakoplova Superjet 100 u zračnoj luci Ljubljana. To je ujedno i glavni razlog zašto su Nijemci uopće odlučili surađivati s Rusima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.u susjednom teksu piše da su SAD prestali s isporukom avio opreme za F-35 zbog Turske nabave ruskih raketa. Tako je i ovom slučaju .
Uključite se u raspravu