Prihodi PepsiCoa pali su u proteklom tromjesečju 5,2 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 16,3 milijarde dolara, a pad prihoda četvrti kvartal zaredom ponajviše je posljedica visokog tečaja dolara.
Prema izvješću PepsiCoa, objavljenom u utorak, neto dobit iznosila je u trećem tromjesečju 533 milijuna dolara, što je 73 posto manje u odnosu na 2,1 milijardu dolara u istom lanjskom tromjesečju.
No, to je ponajviše posljedica otpisa 1,4 milijarde dolara, zbog promjene računovodstvenih metoda u Venezueli.
Prihodi PepsiCoa u Sjevernoj Americi, njezinom najvećem tržištu, porasli su u proteklom kvartalu za 4 posto, na 5,36 milijardi dolara, pa čine otprilike trećinu ukupnih prihoda tog proizvođača gaziranih pića.
To je tek treći kvartal u posljednje četiri godine kako PepsiCo bilježi rast prihoda na američkim tržištima. Pritom je prodaja gaziranih pića u toj regiji pala za 2 posto, dok je prodaja ostalih porasla za 10 posto.
Kao i ostali proizvođači gaziranih pića, PepsiCo ima problema sa zadržavanjem potrošača u SAD-u, koji se sve više okreću zdravijim pićima s prirodnim sastojcima. Stoga je u posljednje vrijeme tvrtka uvela nove proizvode s manje šećera i više prirodnih sastojaka.
Na inozemnim tržištima, pak, toj kompaniji problem u posljednje vrijeme predstavlja visok tečaj dolara, koji raste prema većini svjetskih valuta jer se u SAD-u uskoro očekuje povećanje kamatnih stopa. Kako bi neutralizirala taj negativni utjecaj, tvrtka je ponešto povećala cijene na tim tržištima.
Kako su poslovni rezultati PepsiCoa nešto bolji od očekivanja analitičara, u utorak je cijena dionice na Wall Streetu porasla oko 2 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu